IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

L’Oréal купува луксозния козметичен бранд Aesop за над 2,5 млрд. долара

Сделката ще помогне на бразилския козметичен гигант Natura, собственик на Aesop, да намали дълговото си бреме

10:09 | 04.04.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Френският козметичен гигант L’Oréal е договорил закупуването на бранда за луксозна козметика Aesop, който е основан в Мелбърн, преди да развие отдадени последователи. Цената на сделката е 2,53 млрд. долара, съобщава Bloomberg.

Сделката, която се очаква да бъде приключена през третото тримесечие, слага край на месеци преговори за актива. Други компании, включително дружеството за частни капиталови инвестиции Permira и китайската инвестиционна компания Primavera Capital, също изразиха интерес в закупуването на дял в австралийския бранд, притежаван от бразилската Natura & Co., казаха запознати източници за Bloomberg миналия месец.

Сделката ще помогне на бразилския козметичен гигант Natura да намали дълговото си бреме и да се фокусира върху преструктуриране на другите си бизнеси. Известна със своите натурална козметика с етичен произход, базираната в Сао Пауло Natura е изправена пред трудни времена, опитвайки се да се разшири глобално. Проблемите, породени от пандемията и войната на Русия в Украйна, обаче доведоха до предизвикани от инфлацията удари.

„Със засилена финансова структура и баланс с намалена задлъжнялост Natura & Co, упражнявайки строга финансова дисциплина, ще може да изостри фокуса си върху стратегическите си приоритети, най-вече инвестиционния си план в Латинска Америка“, каза главният изпълнителен директор на Natura Фабио Барбоса в изявление.

Депозитарните разписки на Natura в САЩ се вдигнаха с 15% в късната търговия, след като сделката бе обявена.

Бразилската компания обмисляше частична или цялостна продажба на Aesop като част от по-широко преструктуриране, предприето от Барбоса, който пое ръководния пост миналата година. Той се опитва да опрости структурата на компанията и да намали разходите.

Основана през 1987 г., Aesop привлече богати почитатели със своята гама от скъпи кремове и лосиони за кожа, коса и тяло, направени от съставки като листа от здравец и кора от мандарина. След първия си магазин на подземен паркинг в покрайнините на Мелбърн през 2003 г. компанията се разшири световно, включително на десетки локации в Ню Йорк и Лондон. Natura придоби мажоритарен дял в бизнеса през 2013 г.

С разрастването на бранда, който изпревари други бизнеси на Natura като Avon и Body Shop, инвеститорите все повече го възприеха като перлата в короната на групата. Aesop отчете приходи от 880 млн. реи (173 млн. долара) през четвъртото тримесечие, формирайки около 8% от общите нетни приходи на Natura, и беше най-печелившият бизнес на групата, посочва Lucror Analytics.

„Aesop се докосва до всички днешни възходящи течения и L’Oréal ще допринесе за освобождаването на огромния му потенциал за растеж, най-вече в Китай и търговията на дребно при пътувания“, казва Николас Йеронимус, главен изпълнителен директор на L’Oréal, в изявление.

Освен че дава шанс на Natura допълнително да подобри дейността си в ключовия си бизнес в Латинска Америка, продажбата носи така необходимото облекчение по отношения на дълга. Съотношението на дълга към EBITDA (печалба преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията) на компанията е скочило до 3,5 пъти в края на миналата година спрямо 1,5 пъти година по-рано.

В проучване сред 32 местни и чуждестранни инвеститори преди сделката Banco Bradesco BBI заяви, че повечето ѝ клиенти очакват Natura да продаде цялата компания Aesop за между 2 млрд. и 2,5 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:10 | 04.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още