Френският козметичен гигант L’Oréal е договорил закупуването на бранда за луксозна козметика Aesop, който е основан в Мелбърн, преди да развие отдадени последователи. Цената на сделката е 2,53 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Сделката, която се очаква да бъде приключена през третото тримесечие, слага край на месеци преговори за актива. Други компании, включително дружеството за частни капиталови инвестиции Permira и китайската инвестиционна компания Primavera Capital, също изразиха интерес в закупуването на дял в австралийския бранд, притежаван от бразилската Natura & Co., казаха запознати източници за Bloomberg миналия месец.
Сделката ще помогне на бразилския козметичен гигант Natura да намали дълговото си бреме и да се фокусира върху преструктуриране на другите си бизнеси. Известна със своите натурална козметика с етичен произход, базираната в Сао Пауло Natura е изправена пред трудни времена, опитвайки се да се разшири глобално. Проблемите, породени от пандемията и войната на Русия в Украйна, обаче доведоха до предизвикани от инфлацията удари.
„Със засилена финансова структура и баланс с намалена задлъжнялост Natura & Co, упражнявайки строга финансова дисциплина, ще може да изостри фокуса си върху стратегическите си приоритети, най-вече инвестиционния си план в Латинска Америка“, каза главният изпълнителен директор на Natura Фабио Барбоса в изявление.
Депозитарните разписки на Natura в САЩ се вдигнаха с 15% в късната търговия, след като сделката бе обявена.
Бразилската компания обмисляше частична или цялостна продажба на Aesop като част от по-широко преструктуриране, предприето от Барбоса, който пое ръководния пост миналата година. Той се опитва да опрости структурата на компанията и да намали разходите.
Основана през 1987 г., Aesop привлече богати почитатели със своята гама от скъпи кремове и лосиони за кожа, коса и тяло, направени от съставки като листа от здравец и кора от мандарина. След първия си магазин на подземен паркинг в покрайнините на Мелбърн през 2003 г. компанията се разшири световно, включително на десетки локации в Ню Йорк и Лондон. Natura придоби мажоритарен дял в бизнеса през 2013 г.
С разрастването на бранда, който изпревари други бизнеси на Natura като Avon и Body Shop, инвеститорите все повече го възприеха като перлата в короната на групата. Aesop отчете приходи от 880 млн. реи (173 млн. долара) през четвъртото тримесечие, формирайки около 8% от общите нетни приходи на Natura, и беше най-печелившият бизнес на групата, посочва Lucror Analytics.
„Aesop се докосва до всички днешни възходящи течения и L’Oréal ще допринесе за освобождаването на огромния му потенциал за растеж, най-вече в Китай и търговията на дребно при пътувания“, казва Николас Йеронимус, главен изпълнителен директор на L’Oréal, в изявление.
Освен че дава шанс на Natura допълнително да подобри дейността си в ключовия си бизнес в Латинска Америка, продажбата носи така необходимото облекчение по отношения на дълга. Съотношението на дълга към EBITDA (печалба преди данъците, лихвите, обезценяването и амортизацията) на компанията е скочило до 3,5 пъти в края на миналата година спрямо 1,5 пъти година по-рано.
В проучване сред 32 местни и чуждестранни инвеститори преди сделката Banco Bradesco BBI заяви, че повечето ѝ клиенти очакват Natura да продаде цялата компания Aesop за между 2 млрд. и 2,5 млрд. долара.