„Делион“, водеща компания с 25 години утвърден опит в областта на маркетинг и дистрибуция на напитки, тютюневи и захарни изделия, подписа нов 5-годишен договор с William Grant & Sons Ltd. - семейна дестилерия, основана през 1886 г. Днес тя е управлявана от пето поколение наследници и притежава широкоспектърно портфолио, което оперира в различни ценови сегменти, от стандартен до супер премиум. Grant's, Glenfiddich, The Balvenie, Tullamore D.E.W., Sailor Jerry са само част от развиваните марки на партньора. Към управляваната от Делион селекция влизат също ключови брандове като Hendrick’s Gin, Monkey Shoulder, Kininvie, Reyka.
„Отлежало“ партньорство
Бизнес колаборацията между компаниите започва през 2003 г., когато „Делион“ поема предлагането на Grant’s, Glenfiddich, Sailor Jerry и The Balvenie в България. През 2012 г. знаменитата шотландска дестилерия придобива Tullamore D.Е.W. и така марката става част от дистрибуторската листа на „Делион“. С това българската компания e припозната като добър и надежден стратегически партньор. Новият петгодишен договор продължава органичната линия, създадена през две десетилетия успешно сътрудничество, дава висока оценка за постигнатите резултати и сигнализира за устойчиви търговски взаимоотношение във времена на промяна.
„Всъщност, първокласното уиски и доброто партньорство си приличат. И двете минават през различни етапи и зреят във времето. Точно такова е нашето сътрудничество с William Grant & Sons Ltd. – узряло, качествено, създаващо още по-висока стойност с всяка изминала година“, казва Ясен Любенов, управител на „Делион“.
Здрави основи
„Делион“ е динамично развиваща се бизнес структура, която прилага съвременни техники, водещи до постигане на отлични икономически показатели. Основно предимство на компанията са търговските стандарти, изградени върху модерни практики. Успешната ѝ стратегия прилага иновативен и различен подход по пътя към потребителя (RTC), който влияе върху пазарния дял и същевременно води до увеличаване на приходите, като носи добавена стойност за крайните клиенти.
„Делион“ ежегодно разраства портфолиото си от предлагани продукти, а с това добавя и нови партньорства към вече изградените. Именно дългогодишните бизнес отношения формират безупречната репутация на компанията. Те свидетелстват за експертно познаване на пазара, както и за правилно активиране на нови продукти в търговска среда.
Компанията, управляваща над 90 световноизвестни марки, е редовно награждавана от партньорите си за провеждане на добри практики. Създадена през 1998 г., тя е част от „ВМ Финанс Груп“, икономическа група, която 29 години изгражда и успешно управлява диверсифицирано портфолио от компании в различни бизнес направления. „Делион“ има национално покритие с търговски офиси в София, Пловдив, Варна, Бургас, както и висококвалифициран търговски екип и маркетинг експерти.
Да седнем на една маса
В основата на дългогодишните взаимоотношения между „Делион“ и William Grant & Sons Ltd. стоят прогресивната визия за развитие на българската компания, реализирана чрез високи стандарти на работа и съвременна технологична обезпеченост. „Делион“ инвестира в мотивиран екип от специалисти, който през последните 20 години изгражда ангажираност и отлично познаване на продуктите на шотландската дестилерия.
„Гледаме с увереност към следващите пет години и продължаваме да се доверяваме на утвърдената ви експертиза, даваща превъзходни резултати във времето. Заедно успяхме да изградим добра разпознаваемост и широка популярност на брандовете през последните 20 години“, коментира Едуърд Бакурински, регионален мениджър на William Grant & Sons Ltd. за Източна Европа.
Посланик на марката
Калоян Александров, дългогодишен посланик на марките на William Grant & Sons Ltd., разказва, че локалния консуматорски вкус е силно прецизиран през изминалите няколко години и качествените продукти печелят все по-голямо одобрение сред българските потребители. Неговите познания се имплементират в мотивиращи програми на „Делион“, които имат за цел развиване на барманската общност у нас. Провеждането им дава възможност за опознаване на световни тенденции и съвременни майсторски техники. Те са проводници на добри практики в сферата на барманското обслужване и носят вдъхновение за повече иновации в коктейлната култура, която непрекъснато се променя и така създава ползи за крайния потребител. „Коктейлът присъства в селекцията на редица заведения. Чрез достъпните си съставки, той е творческо поле за изява и експерименти. Коктейлът е изживяване, предпочитан избор на българи и чуждестранни туристи“, допълва Александров.
„Зрял“ пазар
Българският пазар е един от добре развитите в световен мащаб по отношение на познаваемост на продукти, консуматорска култура и предлаган асортимент. Именно този аргумент е водещ при налагането на нова марка сред потребители. Доказателство е успехът при въвеждането на исландската водка Reyka. Напитката е класифицирана в премиум сегмента на William Grant & Sons Ltd. и от 2018 г. започва да навлиза на българския пазар чрез дистрибуционните канали на „Делион“. Произвежда се от филтрирана ледникова вода, а дестилационният процес се задвижва от геотермална енергия. Продуктът е най-бързо растящият бранд от мащабното портфолио на William Grant & Sons Ltd. Само за последните 12 месеца годишните продажби са скочили с над 50%, като стойностите са нараснали повече от 6 пъти след старта на предлагането в България. За популярността допринася и участията на Reyka в атрактивни събития за електронна музика на българската сцена.
Любими марки
Последната година стабилизира редица потребителски дялове. Към тях спада и консумацията на премиум напитки, като сегментът продължава да отбелязва значителни търговски ръстове. По данни от оборотите на „Делион“ текущото потребление надхвърля добрите резултати от предпандемичния период. Високите продажби на Glenfiddich в България му отреждат позицията на най-продаваното сингъл малц уиски на локалния пазар. Категорията супер премиум джин се оглавява от безспорния лидер - Hendrick’s Gin. Допълнително потвърждение за динамичната коктейлна консумация, която „Делион“ развива, са и ежегодните Hendrick‘s партита, провеждани в Университетската ботаническа градина в София. Нестандартният им формат събира значителен интерес през последните години, а с това българската компания е припознавана като задаваща тенденциите в организирането на първокласни събития.