IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайските туристи отново пътуват, но не както преди

Те се спират на различни дестинации или се насочват към дестинации в собствената си страна

20:03 | 16.03.23 г.
Снимка: Eduardo Leal/Bloomberg
Снимка: Eduardo Leal/Bloomberg

Китайските туристи отново се завръщат към пътуванията. Но този път обичайните им дестинации – Венеция, Париж и Мадрид, например – не са основният им избор, пише CNBC.

Докато отварянето на Китай набира сили след три години на рестрикции заради Covid-19, жадните за пътувания граждани на страната излизат от здравната криза значително променени, твърди Китайският изследователски институт за външен туризъм – независима консултантска компания (COTRI), която е базирана в Германия.

„Китайските туристи, които ще приветстваме тази и в следващите години, са много различни от тези, които идваха преди“, споделя Волфганг Гьорг Арлт, основател и главен изпълнителен директор на COTRI, по време на най-голямото туристическо изложение в света ITB Berlin.

В Китай, както и навсякъде другаде, налаганите с години блокади доведоха до отдръпване от големите туристически атракции към „по-ориентиран към природата туризъм и такъв на открито“, посочва Арлт. Той подчертава появата на тенденции като къмпинг и глемпинг, както и семейните пътувания.

Може би по-важното е, че много китайски туристи все още проучват възможностите за пътуване в собствената си страна, допълва той.

„През трите години, в които страната беше затворена, всички трябваше да пътуват на вътрешно нив, включително богатите, което подкрепи вътрешната туристическа индустрия“, казва Арлт.

Това може да бележи значителна промяна в международния туристически пазар, за който китайските туристи допринасят изключително много.

„Преди, ако си важен човек в Китай, трябваше да пътуваш в чужбина. Ако пътуваш вътре в страната, или си твърде беден, или си твърде глупав, защото не пътуваш зад граница“, коментира Арлт. „Сега това се промени“.

Плюс „има подобрение в качеството и разнообразието от предложения за вътрешни пътувания. Така че трябва да се конкурираме не само с други международни дестинации, но и с тези на вътрешния пазар“, споделя Арлт.

Постепенно възстановяване на туризма

Китайските туристи са осъществили около 170 млн. пътувания зад граница през 2019 г. според Националното статистическо бюро на страната.

Само през първата половина на годината разходите им за пътувания в чужбина са надхвърлили 127,5 млрд. долара, показва проучване на китайския уебсайт за туристически резервации Ctrip.com.

Тази година туризмът зад граница се очаква да се възстанови на две трети от върха през 2019 г., с около 110 млн. излизания от Китай, твърдят от COTRI.

Въпреки това хотелската група Accor прогнозира, че близо трима от всеки четирима туристи ще пътуват в границите на страната.

„Очакваме, че 70 до 80 процента от туристите ще си останат в Китай. Капацитетът на полетите все още не е достигнал нивата от 2019 г.“, коментира Карел Ламуш, глобален главен търговски директор на Accor.

Откакто страната отново отвори границите си в началото на януари, липсата на полетен капацитет остави много потенциални пътници у дома. През седмицата от 6 до 12 февруари международните полети от Китай се възстановиха само с 9% спрямо нивата си през 2019 г., като 63% от тези полети се извършваха от китайски превозвачи, сочат данни от сайта за резервации Fliggy, който е собственост на Alibaba.

Междувременно много китайски граждани се сблъскаха със закъснения в подновяването на паспортите и молбите за визи, както и с някои краткотрайни забрани за пътуване от страни като Япония и Южна Корея.

„Освен ако нямаме паспорти, освен ако нямаме визи“, не можем да сме готови за Китай, коментира Ралф Остендорф, директор управление на пазара в туристическия сайт visitBerlin.

Заради тези предизвикателства, страните, които могат да посрещнат променящите се нужди на китайските туристи, се очертават като ясни победители. Тайланд например предлага визи при пристигане на напълно ваксинирани китайски посетители, които имат застраховка за пътуване.

„Тайланд се превръща в топ дестинация за китайските клиенти“, коментира Симеон Шъ, главен стратегически директор и ръководител на копоративното развитие на Fliggy. Той отбелязва, че Тайланд е посрещнал 180 хил. китайски туристи от януари до средата на февруари.

Вицепремиерът на страната Анутин Чарнвиракул през февруари сподели, че очаква до 15 млн. китайски туристи да посетят Тайланд тази година, като те ще бъдат около половината от всички пристигащи от чужбина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:03 | 16.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още