IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Swarovski напуска напълно Русия 

Компанията вече бе затворила магазините си и онлайн продажбите, сега се оттегля напълно

20:14 | 10.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Алексис Насар, главен изпълнителен директор на производителя на кристали Swarovski, който е на поста от юли 2022 г., обявява пълното оттегляне на компанията от Русия в интервю за Trend.

След началото на войната в Украйна Swarovski затвори 12-те си руски магазина и преустанови онлайн бизнеса си в Русия, но първоначално остана в страната. Сега е „стигнала до заключението", казва Насар, „че не можем да поддържаме и нашите неактивни дейности".

Насар не посочи срок за напускането, но заяви, че то ще бъде „организирано и изпълнено в съответствие с всички приложими закони, включително икономическите санкции и други търговски ограничения“. 

Компанията, специализирана в производството на кристални бижута, преустанови дейността си в Русия през март миналата година в резултат на санкциите, свързани с Украйна. Swarovski затвори 12-те си руски магазина и прекрати онлайн дейността си, въпреки че запази присъствието си в страната.

Според Насар, който е първият изпълнителен директор извън семейството в 128-годишната история на Swarovski, компанията не може да запази „:неактивните си дейности". 

Много чуждестранни търговци на дребно напуснаха Русия след западните санкции заради конфликта в Украйна миналата година. Сред тези, които обявиха напускането си, бяха H&M Group, Nike, Starbucks, Victoria's Secret, Lush и Lego.

В бъдещето с луксозна стратегия

Първият ръководител на компанията в 128-годишната история на Swarovski извън семейството разказва в разговора за Trend и за новата луксозна стратегия, с която компанията иска да остави годините на криза зад гърба си.

Световната дистрибуторска мрежа няма да се разреди толкова много, колкото се планираше първоначално. Първоначално се предвиждаше от 3000 монобранд магазина да останат само 2250, а сега ще са 2400. 

Това е нивото, на което компанията трябва да се установи. Насар пояснява: „Нашият фокус вече няма да бъде върху съкращаването, а върху обновяването на магазините“. Той описва Swarovski като „австрийска компания, която отчасти се управлява от Швейцария".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:14 | 10.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още