Производителят на едноименния шоколад Lindt & Spruengli съобщи, че печалбата за 2022 г. е нараснала, като швейцарската компания предлага увеличение на дивидента въпреки трудната година на увеличен инфлационен натиск и влошаване на потребителските настроения на ключови пазари.
Нетната печалба се е увеличила до 569,7 млн. швейцарски франка (612,78 млн. долара), което е над очакваните 566 млн. франка от анализатори на Zuercher Kantonalbank, съобщава Ройтерс.
Производителят на шоколадовите топчета Lindor съобщи, че записва оперативен марж от 15% през миналата година – в съответствие с прогнозите.
Компанията също така предлага дивидент от 1300 франка на регистрирана акция – повишение спрямо 1200 франка предходната година.
Lindt вече отчете ръст на органичните продажби за 2022 г. от 8,4% през януари, като запазва целта си за ръст на продажбите от 6-8%, въпреки че очаква по-предизвикателна 2023 г. заради инфлационната среда.
Миналата година Lindt увеличи цените с около 4% заради повишаването на разходите за пакетиране и суровини като мляко и захар, необходими за приготвянето на шоколада.
Предвид факта, че ценовият натиск продължава да е предизвикателство, Lindt предупреди, че може да направи същото и през тази година.
„Бих очаквал ценовите увеличения да са в същата област, както бяха през миналата година“, казва Алберт Лехнер, който пое поста на главен изпълнителен директор от Дийтер Вайскопф през октомври.