Lego засилва инвестициите в дигиталните игри, електронната търговия и устойчивите опаковки, задминавайки конкурентите си и увеличавайки пазарния си дял за пореден път миналата година, съобщава Financial Times.
Най-големият производител на играчки в света отчете ръст на приходите от 17% до 65 млрд. крони (9,3 млрд. долара) през 2022 г., а нетната печалба се е увеличила с 4% до 13,8 млрд. крони (2 млрд. долара) въпреки препятствията от нарастващите разходи за суровини, енергия и транспорт.
„Правим много неща в дигитална посока“, казва главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен за изданието. „Именно там засилваме инвестициите си. Знаем много добре как да потопим потребителите във вселената на Lego в магазините. Работим много усилено да създадем това усещане за потапяне във вселената на Lego и дигитално“, допълни той.
Lego се радваше на невероятен растеж през пандемията с Covid-19, когато и деца, и възрастни се обърнаха към ярките пластмасови блокчета. Продажбите и нетната му печалба се увеличиха с две трети през последните три години, оставяйки конкуренти като Mattel и Hasbro много зад себе си.
През 2022 г. Mattel отчете приходи от 5,4 млрд. долара и нетна печалба от 400 млн. долара, а Hasbro – продажби за 5,9 млрд. долара и нетна печалба от само 200 млн. долара.
Датската компания, която така и не е листнала акциите си на пазара, прогнозира „нормализиране“ на растежа тази година, като се очаква приходите да се увеличат с едноцифрен процент, но все пак ръстът да е по-голям от този на индустрията като цяло.
„Очаквахме, че ръстът ще се нормализира тази година и това наистина се случи. Ще продължи да инвестираме зад тази инерция. Исторически индустрията за играчки не е твърде циклична“, казва Кристиансен.
Lego печели от серия инвестиции, направени от Кристиансен, след като имаше леко забавяне в растежа през 2017 г. Той вложи пари в бранда, разширявайки продуктовата линия и отваряйки стотици магазини, както и представяйки модели, които комбинират блокчетата с дигитални приложения. Компанията се подготвя да обяви детайли за сътрудничеството си с метавселената на Epic Games, известна с играта си Fortnite, и цели да замени цялата базирана на изкопаеми горива пластмаса в конструкторите и опаковките си до 2030 г.
Почти всички продукти, продадени през миналата година – 48%, са били нови през 2022 г.
Lego се готви да открие заводи във Виетнам и САЩ през 2024 и 2025 г., възползвайки се от растежа извън Европа. Освен това е отворил 155 Lego магазина миналата година, с което общият им брой стига 904, опитвайки се да преодолее трудностите пред други производители, които не успяват да примамят децата далеч от дигиталните устройства.