Приходите на Home Depot за четвъртото тримесечие не успяха да отговорят на очакванията на Wall Street, пише CNBC.
Компанията също така даде слаба прогноза за следващата година предвид отдръпването на потребителите.
Това е първият път, в който приходите на Home Depot се разминават по този начин с прогнозата на Wall Street от ноември 2019 г. – преди пандемията. Цената на акциите на компанията спадна с 4% в резултат на новината.
За тримесечието, завършило на 29 януари, Home Depot отчете 35,83 млрд. долара приходи от продажби, или с 0,3% повече спрямо година по-рано, когато сумата беше 35,72 млрд. долара. Търговецът обяви, че нетната му печалба е достигнала 3,36 млрд. долара, което също е с 0,3% повече спрямо година по-рано, когато сумата беше 3,35 млрд. долара.
Предвид рекордните нива на инфлацията, промяната в потребителското поведение и забавянето на пазара на имоти компанията, предлагаща стоки за домашни ремонти, успя да надмине многократно очакванията на Wall Street през изминалата година, но не успя да отговори на оценките за приходите от продажби.
Фирмата отдава това разминаване единствено на спада на разходите на потребителите за дървен материал, чиято цена се повиши поради недостига в цялата страна през фискалната 2021 г. Спадът е засегнал негативно сравнимите приходи от продажби на компанията с 0,7%.
Home Depot заяви, че очаква приходите ѝ от продажби и сравнимите ѝ приходи от продажби да останат без съществено изменение през новата фискална година. Тя очаква оперативният марж да е около 14,5%, като е повлиян от инвестиция от 1 млрд. долара, която Home Depot ще направи с цел повишаване на заплатите.
Главният финансов директор на търговеца на дребно Ричард Макфейл коментира, че Home Depot е дала по-слаба прогноза, тъй като очаква известен натиск в сектора с потребителски стоки и не очаква растеж на потребителските разходи.
В момента купувачите използват средствата си за преживявания и пътувания, тъй като мнозина горят спестяванията си предвид настоящата инфлация.
И все пак Макфейл настоява, че инвестициите, които компанията е направила, я позиционират да „вземе дял във всякаква среда“ и гигантът е уверен, че ще преодолее всеки пазарен натиск.
Въпреки че имотният пазар е в относителна стагнация след горещата 2021 г., Home Depot смята, че високите лихви по ипотечните кредити могат да се окажат полезни за нейните резултати.
„С нарастването на лихвите по ипотеките наблюдаваме интересна динамика при собствениците на жилища, които са доволни от ипотеките с фискиран лихвен процент, а след това решават да подобрят жилището си“, посочва Макфейл. „Просто няма много желаещи продавачи на пазара в момента... Това води до тенденция за обновяване на жилищата“.