Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard отчете по-голям от очакваното ръст на продажбите за полугодието. Според производителя на Jameson това се дължи на продължаващите разходи за алкохол на американските потребители и отварянето на икономиката на Китай, съобщава Bloomberg.
Продажбите са се увеличили с 12% на органична основа до 7,1 млрд. евро за шестте месеца до декември, като анализаторите очакваха 6,9 млрд. евро.
Производителите на спиртни напитки увеличават цените в опит да компенсират по-високите разходи за производство, въпреки че рискуват да тласнат потребителите към не толкова премиум марки. Конкурентът Remy Cointreau съобщи през януари, че потреблението на коняк в САЩ се е нормализирало през последното тримесечие, а доставките за Китай са се увеличили.
Резултатите на Pernod говорят за продължаващо търсене в САЩ на напитки от високия клас въпреки инфлацията и отслабващия икономически растеж. В същото време производителите очакват ключовият китайски пазар да се засили с отварянето на икономиката след края на политиката за нулев Covid.
„Нашето представяне за първото (счетоводно, бел. ред.) полугодие беше много силно, белязано от широк и диверсифициран растеж във всички региони и категории“, коментира председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар.
Той посочи, че очаква „динамичният“ растеж да продължи през 2023 г. чрез „нормализиране на средата“.
Повтарящите се оперативни приходи са нараснали до 2,42 млрд. евро, над очакванията на анализаторите.
Компанията също така потвърди, че ще изкупи обратно акции на стойност около 750 млн. евро през тази година, като незабавно ще бъдат изкупени книжа за 300 млн. евро.
От Pernod заявиха, че подразделението за скоч уиски отговаря за около 22% от продажбите през полугодието, като органичните продажби са се увеличили с 23%, а увеличението на цените е в ниските двуцифрени стойности.
Компанията съобщи през декември, че ще инвестира 250 млн. долара в рамките на пет години в построяването на нова дестилерия за бърбън в Кентъки.
Pernod също така разраства присъствието си и в сегмента на текилата и други базирани на агаве продукти, тъй като търсенето на мексикански ликьори расте в САЩ.
Американците са похарчили повече за текила и мескал миналата година, отколкото за местно уиски. Продажбите се очаква да стигнат 13,3 млрд. долара следващата година, изпреварвайки водката като най-поръчваната напитка в САЩ, показват данни на компанията за анализ на пазара на алкохол IWSR.