Coca-Cola отчете тримесечни приходи, които надминаха очакванията на анализаторите, подкрепени от по-високите цени на напитките ѝ, пише CNBC.
Но тези по-високи цени засегнаха търсенето на част от продуктите на гиганта, включително Simply Orange Juice и Fairlife Milk. Coca-Cola заяви, че обемът на продадените бройки, който изключва валутните колебания и ценовите промени, е спаднал с 1% през четвъртото тримесечие.
Цената на акциите на компанията нарасна с 1% преди началото на борсовия ден.
Гигантът отчете 2,03 млрд. долара нетна печалба за тримесечието, или 47 цента на акция, спрямо 2,41 млрд. долара, или 56 цента на акция, година по-рано.
Като се изключи обезценката, свързана с руския бизнес, както и други елементи, Coca-Cola е спечелила 45 долара на акция.
Нетните приходи от продажби са нараснали със 7% до 10,13 млрд. долара, подкрепени от 12% растеж на цените и по-скъпия микс от продавани напитки.
Както сегментът за безалкохолни напитки, така и звеното за вода, спортни, кафе и чаени напитки, не са записали изменение на обемите през тримесечието, макар че има и добри сигнали. Обемите на Coke Zero Sugar са нараснали с 9%, а при кафе бизнеса увеличението е с 11%, след като компанията разшири марката Costa.
Най-слабото звено на бизнеса се оказа това със сокове, млечни продукти и растителни напитки, където обемите са се свили със 7 на сто през тримесечието. Компанията заяви, че резултатът е повлиян негативно от оттеглянето от Русия.
За 2023 г. Coca-Cola прогнозира 3 до 5 процента ръст на сравнимите приходи от продажби, а сравнимата печалба на акция да се увеличи с 4-5%. Wall Street пък очаква 3,9% увеличение на приходите и 3% - на печалбата на акция за годината.