Chipotle Mexican Grill обяви, че по-високите разходи, свързани със съкращаването на работни места, са повлияли негативно на печалбата ѝ за последното тримесечие, а приходите са били под натиск по време на празничния период, пише Wall Street Journal.
Веригата за бурито заяви, че изплащането на болнични и здравните разходи е допринесло за по-големите разходи през четвъртото ѝ тримесечие. Компанията отчете, че печалбата на акция за периода до 31 декември, коригирана с еднократни елементи, е достигнала 8,29 долара, което е под очакванията на анализаторите за 8,91 долара на акция според FactSet.
Нетната печалба от 223,7 млрд. долара е нараснала с 68% в сравнение със същия период на 2021 г.
Chipotle заяви, че сравнимите приходи от продажби от ресторантите ѝ са се увеличили с 5,6% спрямо същото тримесечие година по-рано. Приходите са нараснали с 11 на сто до 2,18 млрд. долара, което е малко под очакванията на анализаторите.
Chipotle посочи, че приходите ѝ от продажби са отслабнали през декември по време на празниците, а новото ѝ ястие не е привлякло толкова поръчки, колкото директорите се надяваха. По-слабите продажби на дребно по Коледа вероятно са допринесли за това, че по-малко хора са се хранили навън, когато са излизали да пазаруват, твърдят директори на компанията.
"Започнахме тримесечието слабо и го завършихме слабо", коментира главният финансов директор Джак Хартънг.
Chipotle обясни, че по-високите цени на менютата са помогнали за компенсиране на разходите за хранителни продукти, макар че разходите за млечни продукти и тортиля са скочили значително. Приходите от продажби са се подобрили през януари и са продължили да се движат нагоре през първото тримесечие, обяви компанията.
Цената на акциите на Chipotle се понижи с 4,58% до 1,644 долара по време на следборсовата търговия.