IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Слабото представяне в Китай срина продажбите на Starbucks

Веригата кафенета не може да прецени кога бизнесът в страната ще се възстанови напълно

09:21 | 03.02.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Спадът в продажбите за тримесечието на Starbucks в Китай е бил четири пъти по-лош, отколкото веригата кафенета очакваше и не може да прецени кога бизнесът ще се възстанови напълно, каза компанията в четвъртък, изпращайки акциите надолу с 2,2% в разширената търговия, съобщава Ройтерс.

Сравнимите продажби на Starbucks в Китай са се свили с 29% през първото фискално тримесечие, приключило на 1 януари, с което международните сравними продажби са се сринали с 13%.

Инвеститорите следят внимателно световните брандове като Starbucks, които имат значителна експозиция към Китай, тревожейки се за продължителното финансово въздействие от пандемията там.

Макар че страната до голяма степен се отказа от политиката си на нулев Covid и започна да се преотваря в началото на декември, малко хора взимат кафето си от Starbucks заради все още широкоразпространените огнища на Covid-19.

Базираната в Сиатъл, щата Вашингтон, Starbucks няма „ясна представа за времето за възстановяване“ и вярва, че продажбите ще продължат да спадат и през текущото тримесечие, заяви главният финансов директор Рейчъл Ругери в конферентен разговор.

Въпреки това трафикът е започнал да се възстановява през януари и е бил „фантастичен“ по време на Китайската нова година, каза главният изпълнителен директор за Китай Белинда Уон пред инвеститори в разговор около отчета в четвъртък.

„Имаме краткосрочни несигурности и трябва да бъде внимателни, а възстановяването може да не е праволинейно“, каза тя, добавяйки, че хората се завръщат към офисите и социални събирания.

Starbucks отбеляза печалба от 75 цента на акция на коригирана база спрямо средните очаквания на анализатори за 77 цента, посочва Refinitiv.

Китай въпреки всичко е най-бързо растящият пазар на Starbucks. Компанията е добавила нетно 69 кафенета там през тримесечието до общо 6090 локации.

Веригата все още планира 9000 кафенета общо там до края на 2025 г., казаха изпълнителните мениджъри. Ругери потвърди цялостните насоки на компанията за ръст на глобалните сравними продажби от 7 до 9% за фискалната 2023 г.

Имаме краткосрочни несигурности и трябва да бъде внимателни, а възстановяването може да не е праволинейно“.
Белинда Уон
Главен изпълнителен директор за Китай на Starbucks

Загубите в Китай са били компенсирани от продажбите в Северна Америка, които са скочили с 10%, тъй като по-младите и по-богати любители на кафе са пренебрегнали инфлационния натиск и са продължили да купуват студени напитки и неща за хапване.

Световните сравними продажби в Starbucks са се увеличили с 5% спрямо средната оценка на анализаторите за ръст от 6,75%, сочат данни на Refinitiv.

Активното членство в наскоро променената програма за лоялност Starbucks Rewards се е увеличило с 15% до 30,4 млн. души в САЩ.

Starbucks е изправена и пред по-голяма конкуренция в САЩ, докато Dutch Bros изгражда хиляди нови локации. Посещенията в американските кафенета на Starbucks са спаднали с 16% през последното тримесечие на 2022 г. - по-голямо понижение от конкурентите Dunkin' и Peet's Coffee, показват данни на Gravy Analytics.

Starbucks отчете оперативен марж от 14,4% за тримесечието спрямо 14,6% година по-рано, засегнат от тежки инвестиции да модернизира магазините си чрез технологии, както и по-високи разходи за труд и суровини.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:21 | 03.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още