Конгломератът в областта на луксозните часовници Swatch Group повиши цените на някои от марките си, включително на флагмана си Omega Speedmaster, с около 7% във Великобритания и Европа, съобщи инвестиционната банка Jefferies, цитирана от Bloomberg.
Цената на автоматичния часовник Omega Speedmaster с показания за фазата на луната вече струва 10 600 паунда (13 060 долара) във Великобритания от 1 февруари, което е ръст със 7,1% спрямо януари миналата година, съобщават анализатори на Jeffires начело с Катрин Паркър. Цените за същия модел са нараснали средно с 6,8% в Италия и с 2% в САЩ.
Ръстовете на цените при швейцарските марки, включително Omega, Longines и Tissot следват сходен ход от водещия швейцарски производител на часовници Rolex, който повиши цените с около 2,5% във Великобритания и Европа през януари. Rolex вече повиши цените на Стария континент през есента в необичаен ход, за да компенсира растящите разходи и валутните колебания, породени от силния долар и швейцарския франк спрямо по-слабите паунд и евро. Rolex обикновено повишава цените само веднъж годишно.
Вдигането на цените показва, че швейцарските брандове смятат, че потребителите ще приемат по-високите цени, тъй като търсенето на висококачествени часовници остава силно.
Луксозните брандове часовници, включително Rolex и Omega, повишават цените във Великобритания, Япония и Южна Корея повече, отколкото на други локации, за да компенсират по-слабите валути и да предотвратят различия в цените в региони и страни. Например цената на водоустойчивия часовник Omega Seamaster 300 нарасна най-малко с 6,5% във всички три страни спрямо по-скромни ръстове на цените в САЩ и в Китай.
Цената на хитовия бюджетен MoonSwatch, версията от биопластмаса на Omega Speedmaster, нарасна в Южна Корея и Япония с над 7%. Swatch Group, която продаде един милион броя MoonSwatch миналата година, не е повишавала цените в САЩ, Великобритания и Европа, където популярният часовник се продава за около 260 евро.
Главният изпълнителен директор на Swatch Ник Хайек коментира пред Bloomberg News миналата седмица, че компанията може да постигне рекордни приходи от продажби от 9 млрд. швейцарски франка (9,8 млрд. долара) през 2023 г. с повторното отваряне на Китай.
Износът на швейцарски часовници достигна рекордните 24,8 млрд. швейцарски франка от гледна точка на стойност през 2022 г., което е ръст с 11,8% спрямо година по-рано. Ръстът на износа се забави през декември до 5,8%.