IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Бъдещето на ресторантите в САЩ - места за поръчка на храна за вкъщи

Американците запазват навиците си от първите месеци на пандемията, сочат данни на ресторантите за бързо хранене

11:51 | 29.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Някои от големите вериги ресторанти в САЩ залагат, че пандемията сериозно е изменила навиците на хората и те ще продължат да предпочитат да си вземат храна, която да ядат вкъщи или на друго място, пише в анализ The Wall Street Journal. Това вече се наблюдава при пазаруването - много хора продължават да купуват онлайн, купуват уреди за спорт у дома, както и предпочитат да гледат кино вкъщи, ползвайки активно стрийминг услугите.

Към момента взимането на храна от място или поръчка онлайн продължават да бъдат също толкова популярни, колкото през първите месеци от пандемията. Тогава повечето ресторанти по света останаха затворени, за да бъде ограничено разпространението на коронавируса.

През 2022 година 85% от всички поръчки в американските ресторанти за бързо хранене са за храна за вкъщи. За сравнение през 2020 година този процент беше 90 на сто. По отношение на ресторантите с пълноценно обслужване, поръчките за храна за вкъщи са около 33% от всички, което е двойно повече спрямо годините преди пандемията.

Дори и кафенета като Starbucks съобщават за по-малко клиенти в заведенията си, но поръчките не са намалели съществено. В периода август - октомври 72% от поръчките на компанията са за консумация извън заведенията.От Starbucks коментират, че това е тотална промяна в културата на пиене на кафе на потребителите им.

Стратегията за развитие на ресторантьорския сектор също започва да се променя - ресторантите, особено на веригите за бързо хранене като McDonald`s, Taco Bell и други, все повече започват да се превъращ в места за поръчка или взимане на храна за вкъщи, без маси за хранене в тях. Това е по-евтино и ефективно - липсата на клиенти изисква по-малки пространства, по-малко персонал и като цяло - по-малко разходи.

Рискът обаче за тези ресторанти е да загубят своето "гостоприемство".

Поръчките на храна по домовете и покупката от място за вкъщи в САЩ  стават популярни още в първите години след Втората световна война и с масовото навлизане на автомобилите в живота на американците. Още през 1948 година ресторант в Калифорния приема първите "драйв поръчки" - без да се налага на клиентите да слизат от колата си и да сяда вътре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 29.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още