Приходите на Red Bull са нараснали с близо една четвърт през 2022 г., докато потребителите са търсили начини да се заредят с енергия след края на блокадите, наложени заради коронавируса, пише Bloomberg.
Базираната в Австрия компания е продала 11,6 млрд. кенчета от енергийната си напитка, благодарение на което приходите ѝ са скочили с 24% до 9,68 млрд. евро, показват данни на уебсайта ѝ. Оборотът и оперативната печалба са достигнали рекордни нива в рамките на една година, белязана от смъртта на основателя на компанията Дитрих Матешиц.
Синът му Марк пое неговия дял от 49% и назначи ново ръководство. Той избра Оливър Минцлаф, бивш бегач на дълги разстояния и ръководител на футболните отбори на Red Bull, който да ръководи проектите и инвестициите. Компанията плати 866 млн. долара дивидент на Матешиц за резултатите за 2021 г.
Red Bull заяви, че иска допълнително да се разшири на повече пазари с акцент върху кофеиновата напитка, както и върху бранд за органични продукти. Компанията, която традиционно стои далече от дълга, каза, че ще продължи да финансира инвестиции от оперативния паричен поток.
Австрийското списание Trend първо публикува предварителните резултати на компанията. Red Bull, която не е листната на борсата, обикновено обявява подробни данни в корпоративния регистър с близо година закъснение.