Just Eat Takeaway.com съобщо в сряда, че клиентите ѝ са направили по-малко поръчки от очакваното през последното тримесечие предвид нарастващите разходи за живот и забавянето на растежа на сектора на онлайн продажбите на храни, пише Bloomberg.
Общата стойност на поръчките, направени в платформата на базираната в Амстердам Just Eat по време на четвъртото тримесечие, е 7,11 млрд. евро, отчете компанията. За сравнение, средната прогноза на анализаторите беше за 7,31 млрд. евро.
Поръчките са спаднали с 12% през четвъртото тримесечие до 239,8 млн. Те също се разминаха с прогнозата за 261 млн. поръчки, показва проучване на Bloomberg.
Компанията твърди, че очаква да генерира положителна коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация в размер на 225 млн. евро през 2023 г. Just Eat очаква растежът през 2023 г. да бъде концентриран предимно в края на годината.
Скорошните усилия на компанията за консолидация доведоха до партньорството ѝ с британската верига супермаркети Sainsbury, с турския стартъп Getir Perakende Lojistik, както и с Domino’s Pizza.
Компаниите за доставка на храна записаха спад на борсите тази година, тъй като инвеститорите бяха отблъснати от големите им загуби в момент, в който разходите по заемите скочиха. Растежът на сектора се забави значително през последната година, тъй като продажбите, подхранвани от пандемията, намаляха, а компаниите правят по-малко промоции.
Just Eat заяви, че продължва активно да проучва възможността за частична или пълна продажба на базираното ѝ в САЩ подразделение Grubhub.