PepsiCo съкращава служители в централата на северноамериканските си подразделения за храни и напитки – сигнал, че корпоративното затягане на коланите се простира отвъд технологиите и медиите, твърдят източници на Wall Street Journal, запознати с въпроса, както и документи, разгледани от изданието.
Стотици работни места ще бъдат премахнати, твърди един от източниците. Съкращенията засягат бизнеса на компанията с напитки в Северна Америка, който е базиран в Ню Йорк, както и бизнеса със закуски и пакетирани храни в Северна Америка, който има централи в Чикаго и Тексас, допълват източниците.
В бележка, изпратена до служителите, която е разгледана от Wall Street Journal, PepsiCo казва на работниците си, че съкращенията целят „да опростят организацията, за да можем да работим по-ефективно“. Съкращенията ще бъдат по-големи в бизнеса с напитки, защото звеното за храни вече се раздели с някои служители чрез програмата за доброволно пенсиониране, посочват източниците.
PepsiCo произвежда Doritos, картофения чипс Lays, както и Quaker Oats, заедно с едноименната кола. Към 25 декември миналата година PepsiCo имаше 309 хил. служители по света, включително 129 хил. в Съединените щати.
Търсенето на храни и напитки, продавани в магазините за хранителни стоки, е силно въпреки покачващите се цени, които засегнаха много домакинства. PepsiCo и други компании от сектора повишават цените, за да компенсират по-високите си разходи за съставки, транспорт и труд.
След като компанията отчете скок на тримесечните приходи и печалба, през октомври директорите на PepsiCo заявиха, че започват да свиват разходите, за да се преборят с натиска върху маржа на печалбата и да се справят с влошаващите се макроикономически условия.
Като цяло пазарът на труда в САЩ остава исторически затегнат. Работодателите се конкурират за ограничен брой кадри и наддават със заплати въпреки несигурната икономическа перспектива.
PepsiCo се присъединява към редица други компании, включително Walmart и Ford Motor, които съкращават кадри в офисите си, въпреки че държат персонала, който е на първа линия. Междувременно забавянето на рекламния бизнес тласна много технологични и медийни компании също към съкращения.