Акциите на компанията за луксозни стоки Richemont поскъпнаха с 21% в ранната търговия в петък, след като собственикът на Cartier отбеляза силен ръст и печалба, подкрепени от бизнеса ѝ с бижута, съобщава Ройтерс.
Производителят на часовници IWC и Piaget изненада положително, отчитайки ръст на продажбите и оперативната печалба от продължаващата дейност с една четвърт през шестте месеца до края на септември.
Продажбите на бижута са се увеличили с 24% през периода, а потребителите се насочват към колекции като пръстените и огърлиците Clash и Trinity на Cartier.
Облекчаването на някои ограничения срещу Covid в Китай може да помогне на луксозните компании, които бяха засегнати от блокадите в големи градове като Шанхай.
„Много по-добри от очакваните данни, които са микс от подобрена среда в Азия през тримесечието“, казва Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux.
Данните показват още качеството на групата, „особено най-добрия в клас бижута бизнес", добавя Кокс.
За периода Richemont отчете нетна загуба за акционерите от 760 млн. евро, след като пое непарично отписване от 2,7 млрд. евро, свързано с частичното излизане от онлайн модния търговец YOOX Net-A-Porter.
От продължаващата дейност обаче, която премахва влиянието на отписването и загубите от YNAP, печалбата на Richemont се е увеличила с 40% до 2,1 млрд. евро.
Продажбите на групата са се увеличили с 24% до 9,67 млрд. евро, подкрепени от подобрението в Азиатско-Тихоокеанския регион и двуцифрен ръст на продажбите на други места, след като затворените преди заради Covid клиенти се завръщат към бутиците.
Цената на акциите на Richemont скочи с 12% рано сутринта.
Макар че изпълнителните мениджъри отбелязаха неотдавнашното разхлабване на изискванията за карантина в Китай като „стъпка в правилната посока“, те предупредиха, че ситуацията остава силно нестабилна и непредсказуема, като новите случаи в различни градове продължават да носят сътресения за бизнеса.
Richemont, която притежава и производителя на бижута Van Cleef & Arpels, остава предпазлива за бъдещето, добавяйки, че ще намали част от маркетинга и събитията си, за да отрази по-слабата икономическа среда в Европа и Северна Америка.
„Следващата година е много трудна за прогнозиране“, каза пред репортери Сирил Виньерон, главен изпълнителен директор на Cartier.
Ситуацията в „Китай би трябвало да се подобри, но кога ще се случи – не знаем“, каза той. „В САЩ има признаци за рецесия, но това не се случва в момента, затова не знаем. Ще има ли влияние върху Европа? Вероятно, но не знаем“.
Председателят Йохан Руперт подчерта нарастващите лихвени проценти и натиска върху разходите за живот като потенциални рискове, макар че според анализаторите акционерът с контролиращ дял е известен със своята предпазливост.
„Richemont е добре известна с предпазливите си насоки, които този момент са на място предвид продължаващата трудна среда“, коментира анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи.
Последните резултати показват „отличен ръст на продажбите, печалбата и паричните потоци“, добавя той.