Козметичната компания Estee Lauder понижи годишните си прогнози в сряда преди ключовия коледен сезон, обвинявайки за тревогите за забавяне на търсенето блокадите в Китай и някои американски търговци на дребно, които ограничават запасите си от козметика и парфюми, съобщава Ройтерс.
Акциите на базираната в Ню Йорк компания поевтиняват с около 12% в предпазарната търговия, след като компанията прогнозира и продажби и печалба за второто тримесечие под оценките.
Ръстът на продажбите за много американски компании като Estee и Canada Goose е повлиян от Китай, тъй като страната прилага политика за нулев Covid, за да се бори с ръста на новозаразените.
Повечето от тези компании се оказват с купища непродадени стоки, тъй като предпазливите потребители стоят далеч от пренаселени квартали за пазаруване и дестинации за пътувания.
Estee е генерирала около 31% от продажбите си от Азиатско-Тихоокеанския регион през фискалната 2022 г., сочат регулаторни документи.
Нетните продажби на компанията в Северна и Латинска Америка са спаднали с 3% през първото тримесечие на фискалната 2023 г., тъй като ускоряващата се инфлация и опасенията за рецесия в САЩ накараха някои търговци на дребно в страната да ограничат запасите си.
Европейските конкуренти Kering и козметичната група L'Oreal отбелязаха силни продажби за тримесечието миналия месец, след като стабилното търсене в Европа и САЩ им е помогнало да компенсират сътресенията в Китай.
Козметичният производител Estee, подобно на други американски компании като Nike и Levi’s, предупредиха за световни валутни насрещни ветрове, тъй като засилващият се долар изяжда от печалбата на компаниите, работещи на международно ниво.
Estee сега очаква нетните продажби за 2023 г. да се свият с между 6 и 8% спрямо предишната прогноза за ръст от 3 до 5%.
Собственикът на бранда MAC очаква коригираната печалба на акция за цялата 2023 г. да се понижи с между 19 и 21% спрямо предишната прогноза за ръст от 5 до 7%.