Акциите на Remy Cointreau поевтиняха с почти 7% във вторник, след като производителят на премиум напитки обяви, че ръстът на продажбите и печалбата ще се забави след силно първо полугодие, тъй като тенденциите в потреблението се връщат към нормалното след две „изключителни“ години, съобщава Ройтерс.
Внимателните перспективи на групата засенчиха по-добрия от очакваното ръст от 16,2% на продажбите за второто тримесечие, подкрепени от възстановяване на търсенето на най-скъпите му марки коняк в Китай по време на фестивала миналия месец.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau потвърди, че за цялата 2022/23 финансова година очаква пореден силен ръст на органичните продажби и подобряващи се оперативни маржове, подкрепени от строгия контрол на разходите, с който да смекчи инфлационния натиск.
Рано сутринта акциите на Remy Cointreau поевтиняха със 7,6% до 152,10 евро.
„Продажбите за второто тримесечие на Remy Cointreau са стабилни, а валутните курсове много положителни, но перспективите за второто тримесечие са предпазливи“, казват анализатори на Bernstein в коментар.
Продажбите на коняк са се увеличили с 15,6% до 345,9 млн. евро, отразявайки двуцифрения растеж на продажбите в Китай благодарение на фестивал миналия месец и въпреки ограниченията около Covid. Запасите от коняк са били много ниски в края на септември в Китай, казва групата.
Фискалната година на Remy Cointreau започва на 1 април и приключва на 31 март.
Акциите на Remy са надолу с 23% тази година след ръст от 40% през миналата .
Пандемията ускори дългосрочния тласък на Remy Cointreau към скъпи напитки, за да се увеличат маржовете на печалба, ускорявайки фокуса си върху премиум напитки, коктейли и електронна търговия, тъй като хората пият по-скъпи напитки у дома.
„Идеално позиционирана, за да се възползва от новите тенденции в потреблението и подкрепена от напредъка ѝ в изпълнението на стратегическия ѝ план, Remy Cointreau гледа към 2022/23 г. с увереност“, казва компанията в изявление.
За цялата година Remy прогнозира положителен валутен ефект с продажби за 110-120 млн. евро спрямо прогнозирани 90-100 млн. евро по-рано, както и текуща оперативна печалба за 55-60 млн. евро спрямо 50-60 млн. евро в предишните прогнози.