Приходите от продажби на L’Oreal са се повишили през последното тримесечие, след като потребителите продължават да купуват гримове и продукти за грижа за кожата от масовите марки на козметичния гигант, въпреки че инфлацията продължава да се ускорява, пише Bloomberg.
Общите приходи от продажби се нараснали с 9,1% на сравнима база през третото тримесечие, обяви френската компания. Този път представянето на звеното за масови продукти, което включва спиралите Maybelline New York и шампоаните Garnier, е по-добро от това на подразделението за луксозни продукти. Това е сигнал, че част от потребителите, които преди са купували по-скъпи стоки, сега се насочват към по-евтини марки.
„Потребителският апетит за разкрасителни продукти е непокътнат“, коментира главният изпълнителен директор Николас Йеронимус.
Подразделението за луксозни стоки на L’Oreal, където попадат брандове като Lancome Paris, Kiehl’s и Ralph Lauren, е било засегнато от проблеми, включително блокадите в Китай и пречки в снабдяването през третото тримесечие.
L’Oreal демонстрира устойчивост въпреки ускоряващата се инфлация и влошаващите се глобални икономически перспективи. Отчетът следва този на френската компания за алкохол Pernod Ricard, която обяви по-голям от очакваното ръст на приходите от продажби, след като производителят на уискито Jameson повиши цените, а продажбите, свързани с туризма, продължават да се възстановяват. От своя страна, френската модна къща LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton също наскоро отчете добри продажби, след като търсенето на нейните дрехи, чанти, парфюми, вина и алкохолни напитки скочи.
В този контекст инвеститорите могат да се притеснят от забавянето на бизнеса с луксозни стоки на L’Oreal, който беше двигател на растежа през последните тримесечия.
Цената на акциите на L’Oreal спадна тази година на фона на по-голямото отсъпление на световните пазари. От началото на 2022 г. до края на борсовия ден в четвъртък книжата са загубили 21% от стойността си. Преди началото на борсовия ден те записаха 4% спад на борсата.