Най-голямата европейска компания за доставки на храна Just Eat Takeaway.com обяви, че е генерирала тримесечна печалба по-рано от очакваното, след като усилията за свиване на оперативните разходи и тези за доставка са компенсирали спада на поръчките, предава Ройтерс.
Общата стойност на поръчките, известна още като брутна стойност на трансакциите (GTV) – обичаен показател в индустрията за онлайн търговия, се е повишила с 2% през тримесечието, отразявайки по-високите цени на менютата. Но броят на поръчките е спаднал, както очакваха анализаторите.
Компанията заяви, че коригираната ѝ печалба преди лихви, данъци, амортизации и обезценки (EBITDA) е положителна за третото ѝ тримесечие, над прогнозата, дадена в началото на годината.
Това се случва, след като през септември групата заяви, че очаква да генерира печалба през втората половина на годината.
Секторът за доставки на храна беше един от онези, които спечелиха най-много от пандемията, но ефектът от нея отслабна, след като потребителите се сблъскаха с нарастващите цени.
Но главният изпълнителен директор Итсе Гроен заяви пред медии, че компанията не усеща значително влияние от повишаването на разходите за живот през тримесечието, докато пазарите са продължили да се стабилизират след блокадите, наложени заради Covid-19.
„Що се отнася до поведението на клиентите ни, все още не усещаме въздействието на инфлацията или по-трудната среда за потребителите“, коментира той.
Гроен очаква доставките на храна да останат популярни в Северна Европа заради броя на по-достъпните ресторанти в Just Eat.