Хард зелцерът (напитка с газирана вода с аромат и алкохолно съдържание от 4 до 6% - бел. ред.) загуби привлекателността си. Сега коктейлите в кенове идват на мода, пише CNBC.
Още известни като готови за пиене (RTD – от англ. ready to drink) коктейлите в кен са най-бързо растящата категория напитки през тази година, с приходи от продажби в размер на 1,6 млрд. долара. Това е 42% увеличение спрямо предходната година според Съвета за дестилирани спиртни напитки в САЩ. За сравнение, продажбите на хард зелцерите са спаднали с 5,5% през последната година по данни на компанията за пазарни проучвания NielsenIQ.
Все повече производители на бира също се насочват към лудостта на коктейлите в кен и предлагат предварително смесени варианти на маргарита, пиня колада и дайкири.
Molson Coors – производителят на Coors Light, Miller Lite и Blue Moon, обяви, че развива Topo Chico Spirited, нова линия от коктейли в кен, направени с алкохолни напитки като текила и водка. Компанията не разкрива кои три вкуса ще се появят в магазините в САЩ през следващата година, но казва, че напитките ще бъдат моделирани според „познати коктейли“, които вече се срещат в „менютата на барове и ресторанти“.
В скорошен доклад DISCUS хвърли светлина защо толкова много компании, особено добре познати производители на бира, навлизат в този сегмент. Докладът показва, че 94% от потребителите избират готови за консумация напитки, защото те предлагат предпочитания от тях вкус, а 92% - защото са удобни. Общо 82 на сто от респондентите, включени в проучването, споделят, че въпросните напитки просто имат по-добър вкус от бирата.
„Американските потребители все повече дават приоритет на удобството, вкуса, разнообразието и качеството при избора на напитки“, коментира Робърт Близард, партньор в компанията за проучвания Public Opinion Strategies, която си е сътрудничила с DISCUS по доклада.
Въпреки че пазарът на коктейли в кен все още обхваща сравнително малък дял от общия пазар на алкохолни напитки в САЩ – едва 4,6 на сто за 2021 г., докладът е установил, че категорията се очаква да запише още по-голям растеж. Компаниите за бира навлизат в този сегмент и предлагат на потребителите по-голямо разнообразие от коктейли, които могат да пият в движение, без да се налага сами да смесват съставките. (Според DISCUS продажбите на бира не са спаднали, но напитката започва да губи пазарен дял).
През лятото Heineken и производителят на текила Dos Equis пуснаха класически коктейл маргарита в кен. Напитката е направена с Blanco Tequila и лимонов сок.
„Навлизането на голяма марка в една бързо растяща категория, където не всички брандове са веднага разпознаваеми, е голяма възможност“, казва главният маркетинг директор на Heineken Джони Кейхил. По думите му коктейлът е хит.
„Процентът на продажбите в магазините надминава нашите очаквания. Той е почти двоен спрямо това, което очаквахме“, коментира Кейхил, като допълва, че компанията се надява да направи експанзия в повече щати и да предложи повече вкусове след този „обещаващ старт“.
Най-големият производител на бира в света, собственикът на Budweiser – Anheuser-Busch Inbev, също се радва на успех в тази област. Компанията, известна с брандовете си Stella Artois и Michelob Ultra, обяви през март, че ще разшири портфолиото си „отвъд бирата“ чрез придобиването на Cutwater Spirits.
Фабрицио Зонзини, президент на звеното на Anheuser-Busch за други напитки, казва, че макар компанията да не се е отказала от хард зелцера, „бързо развиващите се RTD напитки продължават да се превръщат във все по-голяма област на фокус за нас, като Cutwater е наш основен приоритет“.
преди 2 години Не знам как до сега това не е било така популярно, както в последните 10тина години. Почти няма друг алкохол в кен, освен бира, вече и сайдери. отговор Сигнализирай за неуместен коментар