Френският производител на луксозни часовници и бижута Cartier планира да отвори 10 магазина в САЩ през следващите години – нов сигнал, че европейските луксозни брандове залагат, че американското търсене ще остане стабилно, съобщава Bloomberg.
Компанията, която е собственост на конгломерата Richemont, вероятно ще превърне временен магазин в Палм Бийч, щата Флорида, в постоянен, заяви главният изпълнителен директор на Cartier за Северна Америка Мерседес Абрамо в интервю. Тя обмисля постоянни магазини и в други градове, например Сиатъл, Остин, Тексас и Трой, щата Мичиган, и може да добави втора или трета локация в градове, където вече работи. Тя например ще отвари нов магазин в Ню Йорк в началото на 2023 г.
В момента Cartier има 30 американски магазина, а главният изпълнителен директор на групата Сирил Виньерон казва, че луксозната къща може да има 40 през следващата половина на десетилетието.
Ръст на търсенето на луксозни чанти, часовници и други стоки в САЩ по време на пандемията накара европейските компании за луксозни стоки да обърнат повече внимание на клиентите на страната. По-рано брандовете се фокусираха най-вече върху ключови градове като Ню Йорк, Чикаго и Лос Анджелис. Сега това се променя, тъй като пандемията предизвиква промени в населението, а американските хедж фондове и технологични компании мигрират към Тексас и Флорида.
През последните две до три години Cartier вижда „нарастващ апетит от американски клиенти за луксозни продукти“, казва Виньерон. Компанията расте бързо и „трябва да се адаптираме към този размер и вероятно ще продължим да се разширяваме“.
Експанзия на световно ниво
Разширяването в САЩ е част от по-широката експанзия, увеличавайки 270-те си магазина в цял свят с около 10% през следващите пет години. Компанията отваря нови магазини и поема локации, управлявани от франчайзи, докато в същото време обновява съществуващите магазини.
Пандемията, която предизвика бързи промени в поведението на потребителите, също засили онлайн продажбите за луксозните брандове. Онлайн търговията в САЩ сега носи 10% от приходите на Cartier в страната – и това ги прави най-големият пазар за онлайн продажби на компанията. В световен мащаб електронната търговия представлява около 8% от приходите на Cartier спрямо само 1% през 2019 г.
Скорошна сделка между Richemont и онлайн търговеца на луксозни стоки и технологична компания Farfetch ще помогне да се увеличат още повече онлайн продажбите и ще подобри управлението на инвентара, казва Виньерон. Платформата на Farfetch за онлайн търговия ще улесни Cartier в предлагането на възможности като взимане на онлайн поръчки от физически магазин например.
Макар че търсенето в САЩ е стабилно, икономическата несигурност прави трудни прогнозите как ще изглежда предстоящият коледен сезон, казва Виньерон. „Перспективата не изглежда да е пълна рецесия, по-скоро забавяне на растежа“, казва той. „Дори ако това се случи, мисля, че няма да продължи твърде дълго“. Американските потребители обикновено се оттласкват бързо, добавя той.