Компанията за детски конструктори Lego отбеляза в сряда двуцифрен ръст на продажбите за първото полугодие в резултат на отварянето на нови магазини и стабилното търсене на цветните пластмасови тухлички и въпреки растящите разходи и засегнатите от инфлацията разходи на потребителите, съобщава Ройтерс.
Семейната компания заяви, че е задминала индустрията на играчки на всички основни пазари през първите шест месеца на годината, когато приходите са нараснали със 17% до 27 млрд. датски крони (3,48 млрд. долара).
„Печелим пазарен дял всеки месец на всичките ни основни пазари и се разрастваме значително по-бързо от конкурентите ни“, казва главният изпълнителен директор Нилс Кристиансен в интервю за Ройтерс.
„Навлизаме в пиковия коледен сезон с добра инерция“, допълва той.
Датската компания е отворила 66 нови магазина през шестте месеца, 43 от които са в Китай. Така общият брой на магазините под бранда Lego в света са 833.
Заради по-високите разходи за енергия, транспорт и пластмасова смола през август Lego увеличи цените за някои свои продукти, макар че стоките, насочени към децата, като цяло са защитени от ценовите увеличения, казва Кристиансен.
Lego е повишила потребителските продажби с 13% през шестмесечния период на годишна база спрямо ръст от 1% на глобалния пазар на играчки, допълва той.
Успехът на Lego се дължи на продуктово портфолио, насочено както към децата, така и към възрастните, и на десетилетна стратегия производството да бъде близо до ключовите пазари. Това е било от полза, докато световната индустрия на търговия на дребно бе изправена пред проблеми на снабдителните вериги, казва Кристиансен.
Популярните играчки през първото полугодие са били от сериите „Междузвездни войни“, Хари Потър и Technic.
Компанията е изтеглила и част от увеличенията на заплатите от следващата година през тази, за да помогне на служителите си през зимата на фона на високите сметки за енергия, казва Кристиансен.