IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Starbucks очаква двуцифрен ръст на приходите и печалбата в дългосрочен план

Компанията изпълнява новата стратегия за възраждане на бизнеса си

20:32 | 13.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Оттеглящият се главен изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц каза на инвеститорите, че веригата кафенета очаква двуцифрен ръст на приходите и печалбата на акция в дългосрочен план, докато изпълнява плана за възраждане на бизнеса, пише CNBC.

Прогнозата за приходите е малко по-добра от предишната дългосрочна прогноза, която компанията даде в края на 2020 г.

Новата стратегия трябва да отговори на начина, по който бизнесът на гиганта се е трансформирал през последните години. Менюто се е разраснало, а студените кафе напитки вече представляват 60% от поръчките през цялата година, като често включват добавки като различни сиропи. Вместо да поръчват вътре в кафенетата, клиентите все по-често минават на гише с колите си или използват мобилното приложение на Starbucks.

Тези промени в потребителското поведение донесоха стрес на баристите и направиха кафенетата по-малко ефективни.

Предходната дългосрочна прогноза на Starbucks за 2023 и 2024 г. беше за 10-12% ръст на печалбата на акция, 8 до 10 процента повишение на приходите и 4 до 5 на сто увеличение на приходите от продажби в търговските обекти по света, отворени от поне година.

През май компанията се отказа от прогнозата си за фискалната 2022 г. заради блокадите в Китай, инвестициите в американските си служители и високата инфлация.

Сега компанията обмисля развиването на технологии, чрез които да попречи на претоварването на кафенетата си с прекалено много поръчки. Това е част от усилията за подсилване на бизнеса и подобряване на работните условия за служителите, предава Ройтерс.

Скокът на дигиталните поръчки, които сега обхващат близо половината от всички поръчки, помогна на веригата да спечели пазарен дял по време на пандемията, но е и причина за прегарянето на баристите.

Starbucks работи по внедряването на технологии, които ще изпращат поръчките към кафенета, имащи капацитет реално да ги изпълнят, вместо към обектите, които вече са претрупани заради преминаващите с автомобили клиенти например. Това разкри главният технологичен директор Деб Хол Лефевр в интервю за Ройтерс.

Цената на акциите на Starbucks спадна с 2,4% през ранната следобедна търговия в САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:25 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още