Германската компания за търговия на дребно и търговец на кафе Tchibo продължава да устоява на последиците от пандемията на коронавируса през 2021 г. Като цяло Tchibo увеличава приходите си с 4% през 2021 г. до 3,25 млрд. евро, както обяви холдингът майка Maxingvest във вторник в Хамбург.
Печалбата преди лихви и данъци (Ebit) възлиза на 176 млн. евро, което е почти два пъти повече спрямо предходната година (90 млн. евро), предава DPA.
Въпреки това компанията не е много оптимистично настроена за настоящата година: Tchibo посочва продължаващите смущения във веригите за доставки, войната в Украйна, повишаващите се цени на суровините и енергията и отслабващия потребителски апетит като фактори, които я възпрепятстват. „На този фон Tchibo очаква приходите да бъдат по-ниски от тези през предходната година, а EBIT да намалее значително."
Tchibo се смята за лидер на германския пазар на печено кафе със стотици собствени магазини, но е и един от водещите доставчици в онлайн търговията. Тази многоканална система за дистрибуция допринесе значително за „стабилното преодоляване на кризата" досега.
Положителното развитие на бизнеса с кафе и потребителски стоки в онлайн търговията и търговията на дребно с храни компенсира с повече от половин процент последиците от свързаното с пандемията затваряне на клонове и магазини. Към края на 2021 г. обаче прекъсването на глобалните вериги за доставки вече е имало "силен потискащ ефект върху бизнеса".
Tchibo е 100% собственост на холдинга Maxingvest, в който част от предприемаческото семейство Херц от Хамбург е обединило своите активи. Вторият стълб на Maxingvest е мажоритарният дял в базирания в Хамбург производител на Nivea Beiersdorf, листван в DAX (51%).