Дуо ресторантьор и рапър представиха кафенета Stars Coffee в четвъртък, отваряйки отново веригата кафенета в Русия, която преди беше собственост на Starbucks – поредното ребрандиране на голяма компания след няколкомесечно напускане на западни компании от страната, съобщава Ройтерс.
На претъпканото с хора представяне рапърът Тимати, заедно със съсобственика и ресторантьор Антон Пински, показа новия бранд, чието лого включва образа на жена със звезда над главата ѝ, преди кафенетата да започнат работа от петък.
Заради забраната да използват логото на Starbucks Тимати заяви, че са потърсили начин да създадат приемственост, най-вече с кръглата форма и „женския облик“, който според него контрастира добре с кафявия „мъжки цвят“ на новото лого.
„Възприятията на хората може да са различни“, каза Пински. „Но ако ги сравните, освен кръга, няма да намерите нищо друго общо", допълни той.
Starbucks е отказала да коментира приликата на логото и името, но се позова на по-ранно изявление, в което се казва, че компанията е взела решение да напусне страната и вече няма присъствие на марката на руския пазар.
Тъй като Starbucks разполагаше със собствени ресурси и производствена база, Тимати заяви, че дуото е трябвало да намери нови доставчици, но не са срещнали проблеми с това.
Stars Coffee внася кафе на зърна от Латинска Америка и Африка, каза Пински, а доставчиците на други продукти са базирани в Русия.
„Току-що намерихме други доставчици, намерихме правилни пекарни и тъй като баристите правят правилната комбинация, имаме продукт, който смятаме, че може да бъде конкурентен“, каза той. Руският рапър Тимати на представянето на Stars Coffee. Снимка: EPA/MAXIM SHIPENKOV
Базираната в Сиатъл Starbucks, която помогна да се популяризира кафето за вкъщи в общество, което традиционно е любител на чая, заяви, че ще напусне Русия след почти 15 години в края на май.
Starbucks имаше 130 кафенета в Русия, работеше чрез лицензианта си Alshaya Group и имаше близо 2000 служители в страната. Пински каза, че кафенетата ще отворят постепенно през август и септември.
По-широка тенденция
Международният франчай оператор Alshaya, установен в Кувейт, е изгубил интерес да прави бизнес, след като Starbucks оттегли бранда си от Русия, е казал Тимати пред Ройтерс. Alshaya не е отговорила веднага на искането за коментар.
„Спечелихме търга – имаше много участници – придобихме го и направихме наш собствен бранд“, каза той.
Сделката отразява по-широка тенденция сред западните брандове, която променя търговията на дребно и корпоративния облик на страната, докато конфликтът в Украйна навлиза в шестия си месец.
Renault продаде мажоритарния си дял в производителя на автомобили „Автоваз“ на руски играч за само една рубла, а McDonald's, чиито ресторанти сега се превърнаха във „Вкусно & точка“, не представиха сумата на продажбата на бизнеса.
И двете сделки включват опции за обратно изкупуване, но Пински заяви, че това не важи за Starbucks заради франчайз модела, по който е работил в Русия.
Той е отказал да разкрие конкретни цифри за сделката с Alshaya. “Инвестирали сме, колкото им платихме“, казва Пински. „Това е скъпо удоволствие“.
Дуото казва, че имат интерес в още придобивания, но са дали допълнителна информация.
Макар че партньорството да изглежда неочаквано, Тимати – един от най-известните руски рапъри, съоснова веригата Black Star Burger в Русия, която продава „Бургер Тимати“.
Той е известен и с подкрепата си към Кремъл и през 2015 г. представи песен, съдържаща текста „Президентът Путин е най-добрият ми приятел“.
Пински, който по-рано този месец каза пред руската журналистка и политическа активистка Ксения Собчак, че никога не е пил кафе през живота си, има няколко ресторанти в портфейла си, включително съвместен проект с Тимати – Redbox, който предала паназиатска кухня.
преди 2 години Какво е това име?! Спутник щеше да е по-подходящо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Пхахаха, поредното пиянско менте :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Най-добрият му приятел" май е ударил едно рамо с доставките и първоначалния капитал :) хайде сега да започнат и мерцедеси да правят...пардон - Russiandes... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години За да има приемственост, ще копираме емблемата на Starbucks. Не можете ли поне едно кафе да направите, дето нищо да не копирате от никой?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар