Производителят на алкохолни напитки Carlsberg повиши прогнозата за печалбата си за 2022 г., след като по-добрите продажби на бира в Азия и Европа успяха да компенсират по-високите разходи за суровини, пише Bloomberg.
Датската компания заяви, че очаква „органичен ръст с висок едноцифрен процент“ на оперативната печалба за 2022 г. Carlsberg, която стои и зад бранда Tuborg, по-рано очакваше между 5% спад и 2% растеж.
Повишената прогноза показва, че потребителите все още пият бира въпреки по-високите цени в баровете и ресторантите, които отвориха отново врати след блокадите, наложени заради пандемията.
Звеното на Carlsberg е „постигнало по-добро от очакваното бизнес представяне, особено като следствие от силното търговско възстановяване на нашите европейски пазари и силните резултати на много азиатски пазари“, каза компанията. „Това компенсира, че и повече, нарастващия натиск от разходите за суровини и енергия“.
Повишената прогноза на Carlsberg „според нас надхвърля пазарните очаквания и трябва да бъде добре приета“, посочват в доклад анализатори на Jefferies, включително Едуард Мънди.
Цената на акциите на компанията нарасна с 3,4% след новината и завърши деня с 1,5% нагоре в Копенхаген.
Компанията, която обяви руския си бизнес за продажба по-рано тази година, заяви, че вече е възобновила дейност и в трите си производствени съоръжения в Украйна след първоначалното спиране. Резултатите за цялата година ще включват и приноса на украинския пазар.
Главният изпълнителен директор Сес‘т Харт сподели през май пред Bloomberg Television, че Азия и пазари като Индия и Виетнам са следващите двигатели на растежа на Carlsberg. Главният изпълнителен директор също така посочи потенциала за растеж на някои европейски пазари и на сегменти като безалкохолната бира.
Carlsberg трябва да публикува резултатите си за второто тримесечие на 17 август.