IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

САЩ се обръщат към пазара на алкохол в подкрепа на по-малките играчи

На местния пазар се зародиха хиляди нови, пивоварни, винарни и дистилерии през последното десетилетие

20:27 | 09.02.22 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

Финансовото министерство на САЩ в сряда изрази опасения относно консолидацията на пазара на алкохол в страната, който е на стойност 250 млрд. долара годишно. Институцията подчерта реформи, които според нея могат да насърчат конкуренцията и да спестят на потребителите стотици милиони долари годишно, съобщава Ройтерс.

Нов контрол над сливанията и придобиванията, различни данъчни ставки и вдигането на регулаторното бреме от новите играчи на пазара на вино, бира и високоалкохолни напитки ще направи пазара по-справедлив за новите компании и по-евтин за потребителите, показва нов доклад на министерството, състоящ се от 63 страници.

Дългоочакваният доклад е част от изпълнителна заповед по конкурентоспособността от юли и е поредният опит на администрацията на президента Джо Байдън да пребори определяната от нея като прекомерна консолидация на индустриите – от опаковането на месо до корабоплаването.

Министерството е получило над 800 обществени коментара по въпроса, след което е предложило по строг контрол от министерството на правосъдието и от Федералната комисия по търговия (FTC), както и нови правила в доклада, видян от Ройтерс.

На пазара на бира, вино и спиртни напитки в САЩ се зародиха хиляди нови, пивоварни, винарни и дестилерии през последното десетилетие.

Мрежа от сложни държавни и федерални регулации, някои от които датират от 1933 г. след края на Сухия режим, в комбинация с „изключващо поведение“ на големите производители, дистрибутори и търговци на дребно означава, че малките играчи могат да изпитват трудности да се конкурират и процъфтяват, казват американските представители.

Двете най-големи пивоварни, продаващи бира в САЩ – Anheuser Busch InBev и Molson Coors – формират 65% от приходите от пивото в страната.

Решени сме да защитим това, което е една успешна, жизнена индустрия с множество малки бизнеси, навлизащи в нея“, докато се преборваме с проблеми, които „водят до прекомерни цени за потребителите“, казва високопоставен представител.

Законите, които ограничават ценовата конкуренция, означават, че само потребителите на бира плащат 487 млн. долара годишно, които не би трябвало, и могат да увеличат цената на бутилка вино с до 18%, а на бутилка спиртна напитка с над 30%, се казва в доклада, позовавайки се на проучвания.

Министерство на правосъдието и FTC, които споделят отговорността по прилагането на антитръстовото законодателство, трябва да преглеждат по-подробно предложените придобивания на по-малките играчи от по-големите предвид предишни твърдения, че подобни сделки ще понижат цените, които обаче не са се материализирали, казва финансовото министерство.

Докладът призовава и за промяна на правилата за етикиране, за да се защити общественото здраве и да се ограничи влиянието на лобизма. Към 2017 г. насам алкохолните компании са съобщили за 303 лобисти във Вашингтон.

Отделните щати – в които е по-голямата част от надзора – трябва да проучват антиконкурентното въздействие на регулациите и франчайз правилата върху малки производители, каза още министерството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още