Ролята на веригата за доставки
Автомобилната индустрия има глобални и сложни вериги за доставки – и те ще включват значително по-голям брой електроника, тъй като дигитално трансформираните електромобили превземат пазара.
Електрическите автомобили днес обикновено използват компоненти от малък брой доставчици в Югоизточна Азия, създавайки условия всяка уязвимост да има сериозен ефект на доминото, ако бъде въведена. Вече има действия от страна на САЩ и Европа за въвеждане на вериги за доставки у дома, което може да увеличи броя на местните доставчици и донякъде да намали риска. Но трябва да не забравяме, че веригите за доставки, базирани навсякъде, могат да са причина за уязвимости.
Изграждане на доверие в сигурността на електромобилите
Доверието е фундаментално за реализиране на бърз растеж в сектора на електромобилите. Шофьорите трябва да вярват, че превозното средство ще има пробег, за да ги отведе до местоназначението им и че ще имат достъп до инфраструктура за зареждане. Производителите трябва да са сигурни, че веригите за доставки могат да се справят и че поддържащите политики ще продължат. Властите също трябва да вярват, че електромобилите са устойчиви и допринасят за обществени цели като намаляване на емисиите и замърсяването. Но всички заинтересовани страни трябва да вярват, че електромобилите са сигурни. Киберсигурността е основен фактор за възхода на електромобилите.
Колкото повече доставчици могат да демонстрират своята позиция на сигурност чрез сертифициране и съответствие със стандартите, толкова по-уверени могат да бъдат производителите, че приемат сериозно киберсигурността.
Всеки, който се занимава с електромобили, може да предприеме стъпки. Сервизите, например, могат да получат уверение, че са защитени и че обработват личните данни правилно. Доставчиците могат да инвестират в „свидетелства за раждане“, като вземат сертификат във фабриката. Регулаторите или други трети страни биха могли рутинно да тестват превозни средства и производствени системи за уязвимости, за да бъдат в крак със заплахите за киберсигурността, докато се развиват.
Водачите на електрически превозни средства могат да ограничат събираните данни въз основа на собствената си оценка на ползите и рисковете. Натискът от страна на клиентите също може да доведе до положителни промени. Точно както новите автомобили могат да бъдат персонализирани така, че да имат спортен или семеен пакет, в бъдеще може да бъде възможно - ако това дава конкурентно предимство на производителя - да се получи пакет за сигурност, в който определени устройства, софтуер или процеси за събиране на данни са изключени.
Инвестициите в киберсигурността и съсредоточаването върху нея носят значителни ползи за всички, които са ангажирани с електрическите превозни средства, тъй като по-голямата сигурност укрепва доверието, дава възможност за иновации, гарантира спазването на изискванията и повишава конкурентоспособността. Преките кибератаки срещу електромобилите няма да "спрат движението по пътищата", но трябва да имаме предвид заплахите за свързаната инфраструктура и веригите за доставки, както и опазването на личните данни.
/БГНЕС/
преди 1 година До: cyclop ... човек придобил умения , с които може да прихване и управлява чужда електричка ... няма да се опитва да я унищожи ... :))) ... деструктивните наклонности и вандализЪма са присъщи на дребните душици , простоватите , дето всеки друг им е виновен за битието ... справка , обществените места в работническите квартали - спирки на градски транспорт , детски площадки , самият транспорт , местата за събиране на битови оттпадъъци ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Когато разни злонамерени групи се усетят, че могат дистанционно да бумкат батериите на псевдоавтомобилите, ще стане голямо шоу. отговор Сигнализирай за неуместен коментар