Китайските производители на автомобили навлизат все повече в Европа. Това не винаги е безконфликтно обаче. Така например в момента германският автомобилен концерн Audi води съдебен спор с един от електрическите новаци от Китай. Според източници на Handelsblatt от компанията дъщерното дружество на VW за премиум автомобили е подало иск срещу Nio в съда в Мюнхен. Някои от моделите, които се предлагат за първи път в Европа, нарушават правата върху търговската марка на Audi, твърдят германците.
По-конкретно жалбата се отнася до два SUV автомобила Nio с обозначения на моделите ES6 и ES8. От няколко години Audi продава два спортни седана с моделни имена S6 и S8. Типовите обозначения на новите електрически автомобили на Nio са много близки до тези на моделите на Audi, представени преди време, твърди базираният в Инголщат филиал на VW.
„Audi, подобно на много успешни компании, винаги се стреми да защитава изчерпателно правата си върху търговските марки", потвърди процедурата говорител на компанията. Ответникът е избрал имена на модели за европейския пазар, „които според нас нарушават търговските марки на Audi". Правното изясняване на въпроса все още не е приключило, затова Audi не желае да даде повече подробности.
Nio действа по-предпазливо при първите си публични изяви в Германия. Автомобилите от Китай вече се показват на търговски конференции за автомобили. А за да бъде в безопасност, Nio премахва обозначенията на типовете на спорните SUV автомобили.
Навлизането на Nio на европейския пазар става бавно и е планирано само за избрани страни. В края на миналата година компанията първоначално започна продажби в Норвегия. Европейската централа за продажби и центърът за проектиране се намират в Мюнхен. Затова и Audi е завела делото в съда в Мюнхен.
Стартирането на продажбите в Германия е планирано за четвъртото тримесечие. Първоначално на пазара ще бъде пуснат само ET7 - седан, сравним с Mercedes E-Class или BMW Серия 5. Първоначално не се планира продажба на двата SUV модела, срещу чието типово обозначение Audi предприема съдебните действия.
Един от фокусите на Nio е Скандинавия: от Норвегия производителят на автомобили се разширява към Швеция и Дания. Освен това Nio започва да продава своите модели и в Нидерландия.
За Nio обаче не е никак лесно да стъпи в Европа, независимо от съдебния процес на Audi. И това се дължи предимно на технически причини. Китайският производител е един от малкото доставчици на електрически превозни средства, които не разчитат само на класическите зарядни станции. Nio използва и така наречените сменяеми батерии. Празните батерии се подменят с пълни в специални сервизни станции.
За разлика от другите неевропейски производители Nio трябва не само да изгради собствена дистрибуторска мрежа, но и да създаде станции за обмен на батерии. При тази концепция производителят на автомобили има специална позиция и не може да си сътрудничи с друг производител.
Досега Nio не е предоставила никакви подробности за гъстотата на мрежата от обменни станции в Германия, например. Не е посочено и къде ще бъдат разположени първите пунктове за разпространение. Експерти от сектора предполагат, че компанията първоначално ще се съсредоточи върху най-големите градове като Берлин, Хамбург и Мюнхен.
Производителят на автомобили вероятно ще следва концепция, подобна на тази на Tesla, и ще навлезе в централните градски части с атрактивни концепции на магазини. Такава Nio House вече съществува в норвежката столица Осло. Дружеството е първокласен производител, който иска да обслужва предимно богати клиенти, демонстрира обектът.
Следователно Nio ще бъде пряк конкурент на Audi. Фактът, че дъщерното дружество на Volkswagen сега се защитава по съдебен път срещу евентуалния конкурент, не се посреща с разбиране навсякъде в бранша. „Вероятността за объркване между SUV и седан е доста малка", казва Фердинанд Дуденхьофер, професор по автомобилознание в Центъра за автомобилни изследвания (CAR) в Дуисбург.
Експертът нарича подхода на Audi „контрапродуктивен". Конкурентите не трябва да се държат помежду си по този начин. Съдебен иск би създал „лош климат". А евентуално съдебно производство може да бъде прието отрицателно и в Китай. Audi е един от най-важните доставчици на премиум автомобили там.
Едно съдебно дело обаче едва ли ще спре разрастването на китайските производители на електромобили. „Те стават все по-силни в областта на електромобилността", подчертава Щефан Братцел, професор в Центъра за автомобилен мениджмънт (CAM) в Бергиш Гладбах. През последните години BYD, Geely и Nio се превърнаха в Китай в производители, които са абсолютно конкурентни на утвърдените доставчици.
Китайските доставчици отбелязват решителен напредък и в цифровизацията - вероятно дори по-голям от този на европейските им конкуренти. В тази област концерните се ръководят и от клиентите на родния си пазар, които изискват по-добро цифрово оборудване от европейските купувачи на автомобили.
преди 2 години Не няма да се натискат за европийския пазар, искат присъствие на него само за престиж и то в Китай. Китайците не мислят да инвестират в автомобилна промишлиност която изнася. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Некой амбразурчик , да ми обясни що се пънат чайниците на европейският пазар ... ?! Не знаят ли , че неприятелските държави зануленият детеубиец е прицелил с искандери , калибри и сармати ... ?! И ги дебне да направят само една погрешна стъпка и ще ги изпепели със все електричките им и обменните им станции ?! Що не се пънат за масква или питер , центровете на прогресвният и богат свят ... ?! Или сателитите им каракас(венецуела) , асмара(еритрея) , хартум(судан) , дамаск(сирия) , грозни(чечня) ... :))) ... немедлено да им се прати телеграма за да си коригират бизнес стратегията ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар