Основните производители на автомобили в Япония са изправени пред по-големи рискове от изменението на климата в сравнение със своите международни конкуренти, тъй като голяма част от тяхното производство остава концентрирано в островната страна, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване на екологичната организация Greenpeace.
Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. ще се сблъскат с големи предизвикателства, вариращи от урагани и наводнения до високи температури и недостиг на вода, през следващите години в зависимост от това къде се намират техните фабрики, предупреждава Greenpeace, която анализира данни, предоставени от Moody's ESG Solutions.
Когато става въпрос за екологични, социални и управленски въпроси, светлината на прожекторите обикновено пада върху въздействието, което автопроизводителите оказват върху климата или обществото. И все пак, тъй като метеорологичните промени стават все по-чести и интензивни, концерните ще бъдат изправени пред „високо ниво на физически риск“ от щети и смущения в техните оперативни съоръжения, както и пред смущения във веригите на доставки, добавят от Greenpeace.
До известна степен проучването анализира отношението на тези рискове към географията. Японските автопроизводители, които разполагат с фабрики и в Азия, оперират с мрежа от съоръжения, разположена върху архипелаг, който редовно страда от щети, нанесени от тайфуни. Самата дума „тайфун“ означава силен вятър на японски.
В дъното на списъка с автоконцерни, изложени на подобни рискове, попадат Volkswagen AG, Stellantis NV и други европейски компании, които имат заводи в региона.
Въпреки това Greenpeace препоръчва на Toyota, която показва „нежелание да разкрие климатичните рискове във връзка със своите съоръжения“, „да предприеме по-агресивни действия за намаляване на въглеродния си отпечатък“.
Повече от 90% от производствените обекти на Toyota са изложени на висок риск от поне една климатична опасност, сочи анализът.
Класация на автомобилните компании, които биха пострадали най-много от изменението на климата. Източник: Greenpeace
Toyota отхвърли твърденията от проучването, заявявайки, че работи за изграждането на „устойчива на бедствия верига на доставки“, като разкрива своите емисии и е предприела стъпки за осигуряване на водоснабдяването. Почти 30% от производството на автомобили на Toyota е базирано в Япония през първото полугодие.
„Toyota има солиден опит в работата си в рамките на своите ресурси за възстановяване на дейността си и на производството в случай на бедствия, земетресения и пожари, свързани с изменението на климата, с хуманитарна помощ и с възстановяване на засегнатите райони“, изтъква компанията. „Невъзможно е да се предскаже точно кога, къде и какъв вид бедствие ще се случи във всяка страна и регион и ние вярваме, че е по-важно да се създаде система и човешки ресурси за минимизиране на щетите чрез ранно възстановяване и други мерки“, добавят от Toyota.
От своя страна Nissan заяви, че извършва дългосрочни оценки на рисковете от изменението на климата и взема това предвид, когато определя стратегията за своите вериги на доставки.
„Ще продължим да поддържаме диалог със заинтересованите страни и проактивно да засилваме нашите дейности“, изтъква говорителят на Nissan Широ Нагаи.
Говорител на Honda отказа да коментира доклад на Greenpeace.