Бъдещият главен изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме отново се изказа в подкрепа на т.нар. електронни горива. Той заяви пред Automobilwoche, че целите на Парижкото споразумение за климата не могат да бъдат постигнати само с електрическа мобилност. Електронните горива са синтетични горива за бензинови или дизелови двигатели (например произведени от слама), които отделят по-малко вредни за околната среда отработени газове в сравнение с конвенционалните горива.
Електронните горива са разумно допълнение към електромобилността, каза Блуме, който е и ръководител на Porsche. През следващите десетилетия все още ще има превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Със синтетични горива тези автомобили могат да допринесат за бързото намаляване на емисиите от въглероден диоксид, поясни мениджърът, цитиран от DPA.
Предшественикът на Блуме във Volkswagen Херберт Дийс отхвърляше електронните горива заради ниската им ефективност и критикуваше високата консумация на електроенергия при производството им. Критиците на синтетичните горива твърдят, че за производството им е необходимо изключително голямо количество енергия и че поради това те са много скъпи и неефективни. Освен това, за разлика от електрическите превозни средства, при изгарянето на електронни горива автомобилите отделят вреден за климата въглероден диоксид.
Преди няколко седмици се появиха обвинения, че Блуме, като ръководител на Porsche, е повлиял на финансовия министър на Германия Кристиан Линднер и на коалиционното споразумение на коалицията във федералната република. В него освен плана за разрешаване на превозни средства с неутрални емисии на CO2 в Европа от 2035 г. нататък се включва и ангажимент към развитието на електронните горива. Свободните либерали, чийто представител е Линднер, и Porsche отхвърлиха обвиненията.
От месеци пък се спекулира, че марките на VW Porsche и Audi планират участие във Формула 1. От 2026 г. състезателните автомобили там също ще се движат със синтетични горива.