Печалбата на китайския автомобилен производител Geely Automobile Holdings Ltd. за първото полугодие е спаднала с 35% на годишна база, тъй като строгите ограничения на Китай срещу COVID-19 свиха продажбите и прекъснаха производството, съобщава Ройтерс.
Базираната в Ханджоу компания отчете печалба за периода януари-юни от 1,55 млрд. юана (228,3 млн. долара) спрямо 2,38 млрд. юана за същия период на миналата година.
Китайският автомобилен сектор беше силно засегнат от усилията на правителството за борба с COVID-19 като много райони, включително търговският център Шанхай, бяха подложени на строги мерки с различна времева продължителност.
Властите опитаха да съживят търсенето със стимули, а Пекин намали наполовина данъка върху покупката до 5% за автомобили на цена под 300 хил. юана (45 000 долара) и с двигатели не по-големи от 2,0 литра.
Geely, най-известният китайски автомобилен концерн в световен мащаб благодарение на инвестициите на групата във Volvo Cars и Mercedes-Benz, отчете 29% увеличение на приходите за полугодието на годишна база до 58,18 млрд. юана заради покачването на цените на продуктите, което компенсира спада при продажбите.
Geely каза, че продажбите на автомобили, които спадат с 9% през първото полугодие, остават под очакванията на ръководството, като причините за тях са коронавирусните мерки и дефицита на полупроводници.
Тези предизвикателства, заедно със засилващата се конкуренция и нарастващите разходи за суровини и батерии, биха оказали натиск върху продажбите до края на 2022 г.
Продажбите на автомобилите на Geely, използващи нов тип енергия (NEV), включително изцяло електрически коли и плъгин хибриди, се увеличават четирикратно през първите шест месеца на годината, като едно на всеки пет превозни средства, продадени от Geely през периода, е било електрическо.
Преди това компанията заяви, че общите ѝ годишни продажби, включително на марките Zeekr и Geometry, ще достигнат 3,65 млн. броя до 2025 г., като делът на електромобилите ще представлява над 30%.
Компанията е успяла да изнесе една пета от своите произведени в Китай превозни средства, тъй като се стреми да наложи своето присъствие на пазари като Европа и Югоизточна Азия на фона на спадащите вътрешни продажби.