Американската марка Dodge, част от групата на Stellantis NV, планира да извлече максимална печалба от „прощалното парти“ за своите бензинови модели Challenger и Charger, чието производство е планирано да приключи в края на следващата година, съобщава Ройтерс, цитирайки компанията.
Dodge ще предложи седем лимитирани версии на Charger и Challenger, които ще са достъпни за клиентите само при определени дилъри, връщайки се към старите маркетингови тактики от времето, когато сегашните лидери на марката едва започват кариерата си.
Последната партида от настоящите автомобили на Dodge, които спадат към сегмента на т.нар. „масъл“ коли, ще бъде разпределена между всички избрани дилъри наведнъж, изтъква ръководителят на марката Тим Кунискис пред журналисти. Клиентите ще могат да се информират предварително кои дилъри ще получат желаната от тях кола.
Със своя ретро стил и работещи с бензин шест- и осемцилиндрови двигатели, Challenger и Charger представляват своеобразно завръщане към 60-те и 70-те години на миналия век. Подобно на техните предшественици, настоящите „масъл“ автомобили Dodge биват спирани от производство поради разпоредби, насочени към ограничаване на замърсяването на въздуха.
Stellantis е на последно място сред големите производители на автомобили в САЩ по средна икономия на горивото през 2021 г., според американската Агенция за опазване на околната среда. По-рано тази година регулаторите заявиха, че ще увеличат санкциите за онези компании, които не успяват да покрият нормите за въглеродните мисии, което може да коства на Stellantis до 572 млн. долара.
Ръководителите на марката Dodge залагат, че клиентите ще приемат последните бройки от настоящите Chargers и Challengers като колекционерски превозни средства, за които си струва да плати дори с премия.
„Това, което не искам, е някой клиент, който иска един автомобил, да поръча десет“, изтъква Кунискис.
Stellantis казва, че от 2024 г. ще инвестира 2,8 млрд. долара за преоборудване на фабриката в Брамптън, Онтарио. Там групата изгражда Charger и Challenger, като според новия план в завода ще се произвеждат само електрически автомобили.
В края на миналата седмица стана ясно, че компанията обмисля да модифицира свой завод в Мексико за производство на хибридни и електрически превозни средства, докато трансформира гамата си, за да отговори на нарастващото търсене на по-чист транспорт.
Собственикът на марките Jeep, Peugeot и Ram обмисля преоборудване на своята фабрика в Салтило, Коауила, един от индустриалните центрове на Северно Мексико на около 360 км от границата с Тексас, посочват източници, запознати с темата.