Индийската компания за споделено пътуване Ola Electric планира да започне да произвежда електрически автомобили в Индия през 2024 г., съобщават Bloomberg и Ройтерс. Превозните средства ще предлагат пробег с едно зареждане на батерията от 500 км, изтъква главният изпълнителен директор Бхавиш Агарвал.
Ola, която е подкрепена от японския конгломерат Softbank Group и която в момента произвежда електрически скутери, не предоставя информация относно размера на инвестицията или производствените цели.
Агарвал казва, че макар че компании като Tesla Inc. са водещи в изграждането на електрически превозни средства, които са по-подходящи за западните пазари, Индия може да води в областта на малките коли, скутери и мотоциклети, където глобалното търсене е по-голямо.
Електрическата кола на Ola, оборудвана с най-модерните функции, ще ускорява от 0 до 100 км/час за четири секунди, изтъква Агарвал.
Компанията създава екосистема за електрически превозни средства, която ще включва производство на автомобили, двуколесни превозни средства и батерии в завод в щата Тамил Наду, добавя ръководителят на Ola.
Концернът е продал над 70 хил. електрически двуколесни превозни средства през последните седем месеца и е в процес да произведе 100 супербързи зарядни станции в големите индийски градски центрове.
Ola планираше да листне акциите си на борсата през първата половина на годината, но нейното първично публично предлагане (IPO) беше отложено поради силната пазарна волатилност и разочароващите листвания на някои стартъпи в Индия.
Миналата година Агарвал откри най-големия завод за електрически скутери в света, който се намира на около три часа от централата на компанията в Бангалор. Целта на Ola е да се произвеждат около два милиона скутера годишно, но плановете ѝ бяха помрачени от забавяне при доставките, проблеми с качеството и сигурността.
Традиционните скутери и мотоциклети с двигатели с вътрешно горене остават предпочитаният вид личен транспорт в Индия и доминират по пътищата на страната. Но през последните години правителството настоява за мерки за подобряване на градския въздух и намаляване на зависимостта от вноса на петрол чрез стимулиране на продажбите на електромобили. За целта властите редуцират данъците и освобождават определени продукти от мита. Около 320 хил. такива превозни средства са продадени през 2021 г. в страната, което представлява ръст от 168% на годишна база, показват изчисления на правителствената фондация India Brand Equity Foundation.