Китайският телекомуникационен гигант Xiaomi Corp. провежда тестове в Китай на 140 автономни превозни средства, каза изпълнителният директор Лей Дзюн, цитиран от Ройтерс.
С това компанията бележи съществен напредък по отношение на плана си да навлезе на пазара на електромобили и да предизвика утвърдените марки и технологичните конкуренти.
По време на пресконференция Лей посочва, че Xiaomi е ангажирала 500 служители, които са се посветили единствено на разработването на технология за автономно шофиране, свързана с предстоящия електромобил на компанията. Тя е заделила 3,3 млрд. юана (490 млн. долара) като инвестиция в проекта.
Отделно Лей представи хуманоиден робот, наречен CyberOne, с тегло от 52 кг и височина от 177 см, който обаче все още не е готов за масово производство.
Редица други китайски компании вече инвестират в технологии за роботизирани превозни средства, включително фирмата за споделено пътуване Didi Global и операторът на интернет търсачката Baidu. Именно Baidu се превърна в първата компания в Китай по-рано тази седмица, която получи разрешение от властите за експлоатация на напълно автономни таксита по обществените пътища.
Лей Дзюн основава Xiaomi през 2010 г. и бързо я превръща в една от най-продаваните марки смартфони с Android, както в Китай, така и в световен мащаб по-късно.
През 2021 г. Лей обяви, че Xiaomi ще навлезе на пазара на електрически превозни средства, което според него ще отбележи последното му голямо предприемаческо начинание.
Компанията се ангажира да стартира масово производство през първата половина на 2024 г. По-рано тази година компанията започна изграждането на първия си автомобилен завод в Пекин.
Производителят на смартфони и електроника се насочва към нови области на растеж, след като записа първия спад на приходите си от продажби в историята си през първото тримесечие. Въпреки че някои директори на Xiaomi се надяват, че властите евентуално ще дадат зелена светлина на новия проект, други са притеснени, че процесът ще забави плановете на компанията.
Китай засилва контрола си върху сектора за електромобили, след като много компании навлязоха в индустрията и това доведе до вълна от фалити. От новите кандидати се иска да представят серия от документи, за да докажат своите финансови и технологични възможности, а процесът за преглед може да отнеме месеци. Правителството също така понякога отхвърля заявления, а компаниите се връщат на изходна позиция, когато става дума за регулаторния процес.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми