Продажбите на нови автомобили в Китай нарастват с 30% през юли на годишна база до 2,42 млн. броя, с което най-големият пазар на леки коли в света продължава възстановителната серия, която започна през юни на фона на облекчените коронавирусни мерки и правителствените стимули. Впечатляващ ръст отчитат и регистрациите на леки коли, използващи нов вид енергия (NEV), които се увеличават със 120% спрямо същия месец на 2021 г., съобщава Automotive News Europe.
Общите продажби през първите седем месеца обаче остават с 2% по-ниски спрямо същия период на 2021 г., сочат данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).
CAAM анализира по-широк диапазон от продажби, включително на леки коли, търговски превозни средства и автобуси, докато Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), която вече представи своите данни за юли по-рано тази седмица, се фокусира върху продажбите на дребно на автомобили.
Китайският пазар се очаква да отчете „стабилни ръстове“ през следващите няколко месеца, заяви служител на CAAM. По думите му основна роля тук ще играе облекчението при недостига на полупроводници.
На месечна база продажбите през юли изостават с 3,3% от тези през предходния месец, тъй като горещините в цялата страна забавиха темпа на фабрично производство и задържаха много клиенти далеч от шоурумите.
Китай се опитва да съживи търсенето на автомобили със стимули като по-нисък данък върху продажбите на превозни средства с малки двигатели и субсидии за стимулиране на замяната на бензинови автомобили с електрически.
Индустрията беше силно засегната от усилията на местните власти да ограничат разпространението на коронавируса през пролетта, налагайки строги мерки в някои от най-големите градове в страната като Шанхай и Чанчун.
По-високите цени на петрола и поскъпването на суровините при батериите тласкат потребителите към икономичните плъгин хибриди, продажбите на които почти се утрояват през първите седем месеца на годината, докато регистрациите на изцяло електрически превозни средства се увеличават двойно.
Очаква се годишните продажби на бензинови автомобили, които се продават с по-големи отстъпки, да спаднат за пета поредна година през 2022 г., посочва Сю Чънмин, заместник-директор на мозъчния тръст Държавен информационен център, като предупреждава, че общото търсене на автомобили не е толкова силно, колкото се очаква на фона на стимулите.
Търсенето на търговски превозни средства запазва по-муден темп, като продажбите се свиват с 22% през юли на годишна база, което показва, че Китай все още не е възобновил напълно дейността си в логистиката и в развитието на инфраструктурата.