На германския автомобилен пазар отстъпките за нови автомобили продължават да намаляват. Причината за това е ограниченото предлагане в резултат на производствените затруднения на производителите. Според последното пазарно проучване на базирания в Дуисбург Center Automotive Research през април предлагането на автомобили е било изключително ограничено и по отношение на регистрираните автомобили, по-новите употребявани автомобили, автомобилите под наем и върнатите от лизинговия бизнес коли.
В резултат на това търговците допълнително намаляват обичайните стимули за покупка. За най-продаваните автомобили с двигатели с вътрешно горене средната отстъпка от 16,3% от каталожната цена е на най-ниското ниво от повече от десет години. А на фона на всичко това потенциалните купувачи често трябва да се примирят с необичайно дълги срокове за доставка, предава DPA.
Хората купуват това, което е налично, съобщава ръководителят на проучването Фердинанд Дуденхьофер. Така например складовите автомобили понякога се продавали на по-високи цени от новите автомобили със свободна конфигурация, за които клиентите трябва да чакат. Това е изключително необичайно за пазара, признава експертът.
Според проучването държавните субсидии и отстъпките на производителите на електрически автомобили имат потискащ ефект. Така наречените абонаменти за автомобили също се предлагат все повече и на сравнително ниски цени.
Пазарните наблюдатели не очакват бързо възстановяване на предлагането. Не всички производствени загуби и изоставания могат да бъдат компенсирани през следващите шест месеца. Поради това има голям риск германският автомобилен пазар да приключи 2022 г. с нов отрицателен рекорд, каза Дуденхьофер. Губещи ще бъдат купувачите, докато производителите ще продължат да печелят благодарение на високите маржове, както показаха първите тримесечни данни, пояснява той.