Обединяването на плащанията и финтех индустрията в Европа ще продължи, но всяка държава си има своите конюнктурни и други нюанси. Това коментира Мариo Шиляшки, главен изпълнителен директор на myPOS, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Във всяка държава в Европа регулаторите дават и тласък за растеж, и малко пречки. Това също ще бъде тема за финтех развитието“, каза той.
Според него индустрията ще продължава да расте заради дигитализирането на финансовите услуги и желанието на все повече клиенти да плащат безкешово.
Наскоро myPOS придоби Toporder. Шиляшки обясни, че това е френска софтуерна компания, която дава не само възможност за развитие на бизнеса им на френския пазар, но и е лидер в услугите за касов софтуер, за интеграция на счетоводни услуги и за управление на инвентар.
Шиляшки посочи, че се надява развитието на този тип услуги да продължи и в България, която определи като ключов пазар.
„Във Варна и в София са нашите два най-големи центъра за развитие на таланти и ще повишаваме там перспективите си за ръст като бизнес и като работодател. Искаме да предлагаме все повече и повече услуги, освен плащания, и всичките ни развития на технологии, продукти и услуги ще се ръководят от България“, коментира той.
Шиляшки очерта три посоки за развитие на компанията – развитие на продукти и услуги, партньорства и придобивания.
Изминалата 2024 г. е била успешна за myPOS, като компанията има 30% ръст на обем на трансакциите до почти 14 млрд. евро. Според Шиляшки това се дължи на много фактори, като според него основен от тях са специалистите на компанията.
„В момента клиенти, които искат да се свържат с нас и да ползват нашите услуги, могат да си регистрират бизнеса, да си внедрят профила и за минути да започнат да приемат плащания. Това са причините, които ни дадоха диапазон за такъв растеж през 2024 г. Надяваме се, че през 2025 г. ще имаме още по-бърз ръст с още по-големи трансформации в нашите продукти и услуги“, каза още той.
В България ръстът е двоен спрямо средния – 63% увеличение при обема на трансакциите и 42% при броя на клиентите. Шиляшки смята, че българските търговци все по-често приемат безкешови разплащания.
Изпълнителният директор на myPOS посочи, че ежедневно компанията се стреми да привлече нови таланти и смята, че ще успее да прави това и през 2025 г. с все повече иновативни продукти, които ще дават възможност за развитие на нови специалисти.
Целия коментар може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ може да намерите тук.