Близо половината от всички корпоративни политически дарения през изборния цикъл в САЩ през 2024 г. идват от компании за криптовалута. Това показва доклад на организацията за наблюдение на корпоративното влияние Public Citizen, цитиран от CoinDesk.
Докладът, който се основава на данни, предоставени от правителствената група за прозрачност OpenSecrets, установява, че досега 48% от корпоративните разходи за изборите идват от криптокомпании като Ripple и Coinbase. Това са 119 млн. долара от общо 248 млн. долара.
По-голямата част от тези дарения са насочени към т. нар. комитети за политическо действие (PAC), настроени приятелски към криптосектора, като Fairshake, надпартиен PAC, фокусиран върху избирането в Сената на хора от двете страни на политическия спектър, положително настроени към криптовалутите.
Според доклада на Public Citizen 107,9 млн. долара от събраните от Fairshake 203 млн. долара са дошли директно от криптокомпании, а останалите са от големи дарения, направени от видни личности в технологичната и криптоиндустрията, включително близнаците Уинкълвос и главния изпълнителен директор на Coinbase Брайън Армстронг.
Според Рик Клейпул, директор по проучванията и автор на доклада на Public Citizen, политическите разходи на криптоиндустрията са „безпрецедентни“. Преките разходи на криптокомпаниите през последните три изборни цикъла възлизат на общо 129 млн. долара, или 15% от всички известни корпоративни дарения от 2010 г. насам. През тази година Върховният съд на САЩ постанови, че корпорациите имат право според Първата поправка на конституцията на САЩ на неограничени дарения за кандидати чрез политически комитети.
Според доклада само индустрията на изкопаемите горива е дала повече от криптокомпаниите от 2010 г. насам, дарявайки 162 млн. долара на политици през последните 14 години.