За навлизане на финтех пазара в Мексико не са необходими особени разрешителни, единствено, ако се увеличат обемите, е нужно компанията да се регистрира като финансова. Това каза Димитър Продански, главен изпълнителен директор на Access Finance Mexico, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria. За няколко месеца може да основеш компания и да стартираш бизнес в страната, обясни той и допълни, че в България все още се изисква лиценз, а в страни като Германия и Франция дори няма лиценз за небанкови институции за отпускане на кредити.
Мексико е пионер с развитото си и либерално законодателство за дигиталните финансови услуги, каза още Продански. От 2018 г. в страната функционира закон, който регулира пазарите за криптовалути, отворено банкиране и електронни портфейли.
Access Finance стъпи на пазара в Мексико с иновативен продукт – кредитна карта Juzt Card, достъпна чрез мобилно приложение. Това е сред първите продукти в Мексико, които предлагат изцяло автоматизиран процес на кандидатстване и одобрение. Освен благоприятната регулаторна рамка на мексиканския пазар има голямо разнообразие от финансови компании, нарастваща дигитализация и голямо търсене на финансови услуги, което създава плодотворна среда за малки финтех компании, посочи Продански.
В Мексико, особено във финансовите услуги, делът на чуждите инвестиции е много висок и водещите играчи са чуждестранни компании. Access Finance е сред първите европейски финтех компании, които предлагата кредитни карти, стъпили на мексиканския пазар. Продански коментира, че техният продукт изпъква пред конкуренцията с бързината си. Разчита се на изцяло дигитален процес по обслужване на клиентите, а кредитното решение се взима автоматизирано на базата на заложените правила в рамките на минути.
Въпреки липсата на строги регулации пазарът на финтех услуги в Мексико има и своите предизвикателства. Страната е с развиващ се пазар с висок риск, а части от населението все още няма достъп до финансови услуги и няма кредитна история. Гостът обобщи, че от началото на предлагането на Juzt Card компанията вече има над 10 000 заявки за кредитни карти, а 97% от кандидатите имат данни в Мексиканския кредитен регистър.
Стъпването на мексиканския пазар върви успоредно с навлизане на пазара в САЩ. Там обаче е необходимо финтех компанията да сключи партньорство с местна банка, която да бъде официалният издател на кредитните карти.
Тази банка ще бъде официално издател на кредитните карти и кредитор. Ние ще маркетираме продукта, ще обслужваме клиентите, ще събираме вземанията, но това ще е от името на банката партьор, посочи Продански.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.