IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg

JPMorgan се насочва към Германия с услугата си за потребителско банкиране Chase

Американската банка цели да разшири банкирането си на дребно в Европа, след като започна от Великобритания през 2021 г.

09:15 | 14.01.25 г.
Снимка: Gary Hershorn/Getty Images
Снимка: Gary Hershorn/Getty Images

Главният изпълнителен директор на американската банка JPMorgan Chase Джейми Даймън започва нова, смела глава за банката, целейки да изгради дигитално фокусирано потребителско банкиране извън САЩ. Амбициозният план включва стартиране на марката Chase в Германия до края на 2025 г. или началото на 2026 г., твърдят запознати източници за Wall Street Journal. Така той се прицелва в най-голямата европейска икономика с население от над 80 млн. души, но и печално известна с нерентабилния си банков сектор.

Ходът следва успеха на банката във Великобритания, където Chase дебютира през 2021 г. След само няколко години британският бизнес е привлякъл над 2 млн. клиенти и има депозити за над 20 млрд. паунда (25 млрд. долара), задминавайки очакванията. Chase предлага услуги като разплащателни и спестовни сметки, инвестиционна платформа, наречена Nutmeg (придобита за 1 млрд. долара) и наскоро започна да тества кредитни карти. Очаква се британското подразделение да излезе за пръв път на печалба до 2025 г.

Германия ще послужи като следваща стъпка в по-широката стратегия за банкиране на дребно в Европа за JPMorgan. Берлин е избран за централа на новата банка, възползвайки се от добре обучената технологична работна ръка. Проектът ще надгради върху наученото от Великобритания, като в същото време ще адресира уникалните предизвикателства в Германия, включително строгите разпоредби, които изискват алтернативни методи за проверка на самоличността на клиентите, и необходимостта от наемане на местни таланти, като например немскоговорящи служители за обслужване на клиенти и специалисти по съответствието.

Стратегията на Даймън цели да се възползва от предимствата на цифровото банкиране, което премахва разходите за поддържане на физически клонове. С годишен технологичен бюджет на JPMorgan от 17 млрд. долара банката се надява да привлече клиенти от традиционните банки и финтех конкурентите. Въпреки закъсненията и техническите предизвикателства проектът има силната подкрепа от Даймън и главния оперативен директор Даниел Пинто, които го възприемат като възможност за иновации и разширяване на дейността в световен мащаб.

Разширяването обаче няма да е без препятствия. Банковият пазар в Германия е силно конкурентен, с големи играчи като Deutsche Bank и Commerzbank, финтех стартъпи като N26 и подкрепяни от държавата спестовни институции, които работят с малки маржове. Анализаторите отбелязват, че реализирането на печалба в банковата среда на Германия с ниска доходност ще бъде сериозно предизвикателство.

Европейският проект на JPMorgan разполага с годишен бюджет от 450 млн. долара, финансирайки маркетинг усилията и стимули за привличане на клиентите. Във Великобритания например Chase си партнира с националния отбор по футбол на Англия в рамките на кампания, която се радва на голяма популярност. И все пак някои в банката остават предпазливи по отношение на скъпоструващото начинание, особено като се има предвид колко сложно е да се разшири мащабът на дигитална банка, започвайки от нулата.

Под ръководството на Даймън JPMorgan се превърна в доминираща сила в банкирането на дребно в САЩ и в глобална сила в търговията и сключването на сделки. Тъй като банката е близо до насищане на вътрешния си пазар, международният тласък представлява опит за разкриване на нови възможности за растеж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:16 | 14.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Банки и застрахователи виж още

Коментари

Финанси виж още