УниКредит Булбанк е удостоена с престижното отличие "Най-добра банка в страната (Best Bank 2024)" в класацията на водещото международно издание Global Finance. Това признание е резултат от ангажимента на банката за предлагане на богат избор на финансови услуги, дългосрочна стабилност и технологични иновации.
„Банковият сектор достигна преломен момент с навлизането на изкуствения интелект, който обещава да пренапише правилата в индустрията", споделя Джоузеф Джарапуто, основател и редакционен директор на Global Finance. „В тази постоянно променяща се среда награждаваме финансовите институции, които се отличават с широк спектър от услуги, надеждност и иновации".
Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор на УниКредит Булбанк, споделя: "Това отличие е признание за ангажимента и усилията на нашия екип за постигане на високи стандарти в обслужването на клиентите и внедряването на иновационни решения в банковия сектор. През 2023 г. УниКредит Булбанк постигна най-добрия исторически резултат, и то по устойчив начин. Започнахме 2024 г. със силен и мотивиран екип, с идеи за иновации и развитие и с най- големия си актив: доверието на над един милион клиенти. Ще продължим да бъдем техен финансов партньор, както сме били през последните 60 години“.
При избора на "Най-добра банка" международното жури отчита както количествено-обективни, така и субективни фактори. Критериите включват ръст на активите, рентабилност, географски обхват, стратегически взаимоотношения, развитие на нов бизнес и иновации в продуктите. Също така се вземат предвид мненията на анализатори на кредитни рейтинги, банкови консултанти и други експерти.
УниКредит Булбанк продължава да се утвърждава като водеща финансова институция, поставяйки иновациите и клиентското удовлетворение в центъра на своите усилия. Банката устойчиво продължава тенденцията на нарастване на пазарните си дялове по отношение на активите, кредитите, приходите и нетната печалба, като затвърждава позицията си сред пазарните лидери. Всеки ден 560 нови клиенти се доверяват на банката, което увеличава активната клиентска база на УниКредит Булбанк с 3%.
През изминалата година банката продължи усилената си дигитализация, като мобилното приложение Булбанк Мобайл достигна над 2 милиона сваляния. Над 97% от всички парични преводи на клиенти на банката се извършват по електронен път, а всеки четвърти потребителски кредит се подписва изцяло дистанционно.
Благодарение на усилената си работа в интерес на клиентите през 2023 екипът на банката постигна увеличение на клиентската удовлетвореност NPS (Net Promoter Score) с 31 пункта и с положителна разлика от 14 пункта спрямо основните конкуренти, с най-високо оценено Онлайн банкиране от корпоративните клиенти, и увеличение на NPS във всички канали – филиали, мобилно банкиране и Център за контакт с клиенти.