IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

УниКредит Булбанк превърна мобилното си приложение в основен начин за банкиране

Над 95% от паричните преводи в банката се извършват през дигитален канал

14:00 | 25.08.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: УниКредит Булбанк
Снимка: УниКредит Булбанк

По последни данни на УниКредит Булбанк над 600 000 клиенти на финансовата организация активно използват мобилното банкиране на банката – Булбанк Мобайл за извършване на преводи, управление на продукти и заявяване на нови такива. В интерес на клиентската удовлетвореност, екипът на банката развива и предлага все повече дигитални решения, като усилията им бяха отличени с признанието "Най-добър действащ дигитален проект" на годишните награди на Асоциация Банка на годината. Признанието е за проекта Дигитална ипотека, който банката реализира през 2022-ра година.

Дигиталната ипотека позволява изцяло дистанционен процес по кандидатстване, консултиране, отпускане и усвояване на ипотечен кредит, включително дигитално подписване на всички необходими документи, като УниКредит Булбанк е единствената финансова институция в България, която предлага изцяло дигитално сключване на ипотечен кредит, без да е необходимо физическо посещение на филиал на банката, при която и да е стъпка от процеса.

Борислав Генов. Снимка: УниКредит Булбанк Борислав Генов. Снимка: УниКредит Булбанк

„Основен стремеж на УниКредит Булбанк е да предлагаме интегрирани дигитални решения, които не само улесняват потребителите, но и значително подобряват начина им на взаимодействие с финансовата институция. Силно вярваме, че бъдещето е в дигиталното банкиране, но без да губим човешкия контакт с клиента. Тенденциите при потребителското поведение сочат, че все повече хора предпочитат изцяло дигиталните процеси при някои финансови операции, защото са по-бързи и не изискват посещение на филиал. Но има и финансови решения, при които консултацията с експерт има съществена добавена стойност. За тях УниКредит Булбанк предлага различни точки за контакт – контактен център за клиенти, дистанционен мениджър за обслужване, посещение на филиал, като клиентът има пълната свобода да избере предпочитания от него начин“, коментира Борислав Генов, главен директор "Банкиране на дребно" и член на Управителния съвет на УниКредит Булбанк.

Друг показател, затвърждаващ тенденцията клиентите да предпочитат все повече дигиталния модел на обслужване и във финансовия сектор е, че над 95% от банковите преводи в УниКредит Булбанк са наредени през електронен канал. Към края на първото полугодие на 2023 година УниКредит Булбанк е първенец в Blink незабавните плащания, като държи над 45% пазарен дял, според статистика на БОРИКА.

Виктор Стоянов. Снимка: УниКредит Булбанк Виктор Стоянов. Снимка: УниКредит Булбанк

 „С анонсирането на възможността за извършване на незабавни плащания през електронните канали за банкиране УниКредит Булбанк дава възможност на своите клиенти да извършват незабавни плащания към останалите банки и доставчици на платежни услуги в България. Това означава, че преводът е обработен в рамките на 10 секунди, а не до няколко часа, каквато беше практиката доскоро. Да бъдем финансовата институция с най-голям пазарен дял в направление незабавни плащания дава още един ясен знак, че това е посоката за развитие на банката, която клиентите търсят, нуждаят се и изискват от нас“, споделя Виктор Стоянов, директор „Алтернативни канали“ в УниКредит Булбанк.

Към края на първото полугодие на 2023 година над 15% от всички продажби на финансови продукти в УниКредит Булбанк са извършени изцяло дистанционно, без да се налага клиент да посещава банков офис, през която и да било фаза от процеса на придобиване на продукта.

Основните бизнес линии, към които се забелязва завишен интерес за дигитална покупка, са потребителски кредити, като всеки 7-и потребителски кредит се заявява и усвоява изцяло дигитално, както и план за ежедневно банкиране, кредитна карта, срочен депозит и застрахователни продукти.

Тенденцията за ускоряващия се към дигиталните технологии преход в банковия сектор се потвърждава и от нарастващия брой клиенти, които преминават към дигиталните услуги за заплащане на дневни покупки с банкова карта.

В началото на 2023 г. УниКредит Булбанк разшири портфолиото си от дигитални портфейли, като предлаганите възможности вече са три – Google Pay за клиенти с Android смартфони, Apple Pay за iOS устройства, както и собствения дигитален портфейл на УниКредит Булбанк, който позволява на клиентите с Huawei устройства без Google Services да се възползват от възможността за иницииране на безконтактни картови плащания със смартфон.

Годишният ръст към края на първото полугодие на 2023 г. при разплащанията с дигитализирана карта в УниКредит Булбанк е 215%.

Очакванията на банката са интересът на клиентите към дигиталните възможности, предоставящи лесен, сигурен и бърз начин за цялостно банково обслужване, от всяка точка на света, да се повиши.

Последна актуализация: 14:00 | 25.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Банки и застрахователи виж още
Финанси виж още