„Корадо-България“ АД продължава да отчита спад на приходите и печалбата, макар и с по-бавни темпове в сравнение с година по-рано.
Финансовият резултат на дружеството за последното тримесечие е публикуван на сайта x3news.com.
През 2024 г. дружеството е произвело общо над 82,3 хил. броя тръбни отоплителни тела при малко под 96 хил. през 2023 г. и почти 102,3 хил. през 2022 г. Понижението на годишна база на произведените отоплителни тела към края на 2024 г. е малко над 14%.
Произведените панелни радиатори възлизат на над 247,5 хил. броя при 252,4 хил. година по-рано, или са с 2% по-малко на годишна база.
През миналата година дружеството е продало почти 332,9 хил. отоплителни тела при 354,3 хил. през 2023 г. и 449,7 хил. през 2022 г. На годишна база към края на 2024 г. се отчита спад от 6%.
По-голямата част от продажбите са реализирани в Европейския съюз (ЕС) – почти 314,2 хил. броя отоплителни тела през 2024 г. в сравнение с 337,8 хил. година по-рано. Основен купувач е компанията майка от Чехия.
Износът в трети страни е 15 хил. броя, а на пазара в България са реализирани 3,7 хил. броя, което представлява само 1% от общите продажби на компанията.
Продажбите на „Корадо-България“ към края на 2024 г. възлизат на почти 35,4 млн. лева в сравнение с над 39,6 млн. лева към края на 2023 г., или намаляват с над 10% на годишна база.
От тях продажбите на продукция са за почти 34 млн. лева за отчетния период при 38,55 млн. лева година по-рано, или с близо 12% по-малко на годишна база.
Общите разходи за дейността на „Корадо-България“ към края на миналата година възлизат на над 33,2 млн. лева при 35,8 млн. лева към края на предходната 2023 г., като намаляват с над 7%.
Понижението е най-вече заради спада на разходите за материали след укротяването на инфлацията. Дружеството пояснява в доклада към отчета, че се опитва и да замени някои материали, доставяни от чешката компания майка с български.
Дружеството реализира печалба преди данъци в размер на 2,2 млн. лева към края на 2024 г. при почти 3,6 млн. лева година по-рано, или с 38% по-малко на годишна база.
Акциите на „Корадо-България“ поскъпват с над 2% в последната година, а пазарната капитализация на дружеството достига малко над 55,8 млн. лева.
Свързани компании: