Производителят на биохрани „Смарт Органик“ АД очаква да получи акт 16 за новия си завод в Божурище и до две седмици да влезе в сила разрешителното за ползване. В сряда (4 декември) се очаква да се събере държавна приемателна комисия, която да вземе решението, обясни Яни Драгов, основател и управител на „Смарт Органик“, по време на презентация за инвеститори.
Отварянето на завода беше отложено за есента заради забавяне в осигуряването на ток. През август стана ясно, че се бави изграждането на необходимата инфраструктура в „Индустриална зона Божурище“ от страна на Националната компания „Индустриални зони“ и електроразпределителното дружество „ЕРМ Запад“. Тогава се очакваше, че новото производство ще бъде пуснато през октомври. В крайна сметка след новото забавяне се очаква това да се случи до края на годината.
След получаването на разрешение производството ще започне с ток от генератори, а електрозахранването от страна на „ЕРМ Запад“ би трябвало да бъде осигурено в рамките на следващата година, добави Драгов.
„Вече имаме монтиран един генератор. Другата година ще монтираме още един. За да получим максимална ефективност, е хубаво да имаме три генератора с различна мощност, на различно гориво“, каза Драгов. Два от генераторите са газови, а третият е дизелов и ще бъде използван като резервен.
Драгов посочи, че в момента не това спира производството, а липсата на разрешение за ползване на сградата. Към момента тя е изцяло готова, готов е и екипът.
„Смарт Органик“ има и готов проект за фотоволтаици, но той ще бъде внесен, след като получат акт 16, за да не забавят основния проект с предложението за допълнително оборудване. Основната цел е новият завод да помогне за увеличаването на капацитета и за пускането на нови продукти.
Приходи и очаквания
Компанията отчита подобрена рентабилност, но по-нисък ръст на приходите спрямо планирания, най-вече заради забавянето на новия завод в Божурище. Драгов посочи, че по-високите разходи за персонал заради наетите служители на незаработилата все още база се компенсират от по-ниски разходи в други пера.
За последните два месеца обаче се отчитат рекордни консолидирани приходи от продажби. По предварителни данни приходите за октомври и ноември възлизат, съответно, на 9,4 млн. лв. и 9,1 млн. лв. В този период компанията е направила първата си доставка за dm след листинг на марката dmbio в постоянния асортимент на веригата.
Консолидираните продажби на дружеството към 30 ноември показват по предварителни данни ръст от 13% на годишна база в сравнение със същия период на предходната година. Един от най-значимите успехи е ръстът на марката Naughty Nuts, която достига 2,6 млн. евро продажби към края на ноември, а очакванията до края на годината са за 3 млн. евро.
Значителен е и ръстът на платформата zelen.bg, където продажбите са нараснали с 26% към тази дата. Само за периода 1 юли до 30 ноември ръстът е 100%.
Компанията е договорила пускането на свой нов продукт през 2025 г. за веригите Rossmann, EDEKA, REWE и други, изготвен по техни препоръки, на обща стойност над 6 млн. евро.
Според прогнозата на дружеството в края на тази година ще бъде отчетена печалба от 20,713 млн. лв. Драгов посочи, че компанията ще постигне този резултат или ще е много близо до него.
Свързани компании: