Средствата, които финтех компанията „Глобал Гейминг Солюшънс“ АД набере от своето първично публично предлагане (IPO) на Българската фондова борса (БФБ), ще бъдат вложени в достигане на нов пазарен дял, както и в лицензиране на чуждестранни пазари, стана ясно по време на събитие за представяне на целите на дружеството, проведено на 26 ноември. Българската финтех компания управлява единствената платформа за онлайн лотарийни игри в страната, като от 2023 г. притежава 10-годишен лиценз. Компанията е регистрирана през 2022 г. и се управлява от Владимир Джиджишев, Стефан Котоков и Борис Вардев.
Компанията планира да инвестира в маркетинг и реклама 1,5 млн. лв. Предвид ограниченията в закона тя се рекламира чрез билбордове, метрореклама, уебстраници и социални мрежи.
Първичното публично предлагане на акции на „Глобал Гейминг Солюшънс“ ще се проведе на 4 декември 2024 г., като дружеството ще предложи на инвеститорите 3 млн. броя обикновени, поименни, безналични акции, всяка с номинална и емисионна стойност по 1 лев, т.е. цели да набере 3 млн. лева. Крайна дата на предлагането е 9 декември, а съветник по емисията е „АВС финанс“ АД.
По време на събитието основателите на компанията Стефан Котоков и Владимир Джиджиев разказаха, че когато са се насочили към тази пазарна ниша, са установили, че лотарийният пазар не само в България все още е аналогов, а не дигитален. Според техните изчисления неусвоената пазарна ниша се оценява на 400 млн. лв. и се състои от около 1,5 млн. потребители на лотарийни игри, които са играли през частните оператори преди промените в закона от 2020 г. Данните се основават на официалните финансови отчети, предоставени на НАП за 2020 г., от единствените към онзи момент лицензирани лотарийни оператори – „Национална лотария“ и „Лотария България“. След 2020 г. лотарийни игри могат да се организират само и единствено от Българския спортен тотализатор, като тогава единствената възможност е аналогова.
Стефан Котоков посочи, че в периода, в който те са се насочили към този сегмент, навлизането в онлайн лотарията е изглеждало много трудно от регулаторна гледна точка, като има и технологична бариера.
„Технологично няма готови софтуерни решения за лотарии“, каза той. „По-голямата част от пазара оперира, наемайки готови софтуери, с които предоставя, да кажем, казино на пазара. Да има готов продукт за лотария изисква повече време и усилия, което очевидно до момента не се е случило“, каза още Котоков.
Към момента компанията има 45 хил. регистрирани потребители и около 500 хил. продадени лотарийни талона за годината. Месечно се продават между 60 хил. и 90 хил. лотарийни талона за последните 8 месеца. Очакванията са до края на годината да достигнат оборот от 630 хил. лв.
„Планираме за следващата година да задържим този темп и да го увеличим поради факта, че нямаме конкуренция на пазара“, каза Джиджиев.
Дългосрочно „Глобал Гейминг Солюшънс“ се стреми към външните пазари. За българския пазар поставената цел е за постигане на пазарен дял от над 10% през 2025 г., а за следващите 5 години - дял от 20% от пазара, който включва „обучената аудитория“ на лотарийните игри от периода преди законовите промени през 2020 г.
Целите на компанията за следващите две години са свръзани с увеличаване на клиентската база с нови 100 хил. потребители годишно и 316 хил. залога месечно. Те очакват да увеличат потребителите си до 150 хиляди през 2025 г.
„Глобал Гейминг Солюшънс“ планира да разпределя като дивидент 50% от печалбата си след 2025 г., като според прогнозите им очакваната възвращаемост към 2027 г. е 17%.
Това е втората хазартна компания, която се листва на БФБ, след „Телематик Интерактив България“ АД.
Свързани компании: