IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Деветмесечието на „Спиди“ завършва със значителен ръст на приходите и печалбата

Пазарната капитализация на компанията е близо 1,2 млрд. лв.

11:46 | 01.11.24 г.
Снимка: Спиди АД
Снимка: Спиди АД

„Спиди“ АД отчита ръст на приходите от куриерски услуги с 20,4% за първите 9 месеца на годината спрямо същия период на 2023 г., показва отчетът на дружеството, публикуван в сайта x3news.com. Те достигат 257,8 млн. лв. при реализирани 214,2 млн. лв. в края на септември 2023 г.

Отражение върху приходите оказва и вливането на „Геопост България“ и „Рапидо експрес енд лоджистик“, както и обемът на доставките в страната, като се наблюдава ръст и при онлайн търговията, и в бизнес сегмента.

Основните разходи за периода са за подизпълнители и възнаграждения, като те формират близо четири пети от оперативните разходи. Техният размер до голяма степен е обвързан с броя обработени пратки, посочват от компанията. През третото тримесечие на 2024 г. разходите за подизпълнители достигат 119,5 млн. лв. и нарастват с 27,2% спрямо същия период на предходната година. Увеличението на разходите за подизпълнители се дължи на по-големия дял на международните доставки.

Разходите за възнаграждения се увеличават с 15,6% спрямо третото тримесечие на 2023 г. до 59,3 млн. лв. Същевременно от „Спиди“ отчитат, че вложените средства в автоматизация на обработката на пратките са довели до увеличение на производителността на служителите и компенсират растящите разходи за възнаграждения.

„Спиди“ АД отчита нетна печалба в размер на 32,5 млн. лв. за първите 9 месеца на 2024 г. – нарастване с 38,5% спрямо същия период на миналата година, когато тя достига 23,5 млн. лв.

През последната година компанията запазва високия си темп на растеж с основно значение на онлайн търговията, запазващо се от високо крайно потребление. Компанията отчита спад в реализираните обеми при международните доставки заради инфлацията, която има задържащ ефект в потреблението в почти всички европейски държави.

Същевременно от средата на годината „Спиди“ е разширила значително мрежата си от автомати, които в края на септември достигат 169 броя. Така точките за доставка са вече общо 684 заедно с офисите, като планът е до края на годината чрез инсталирането на нови автомати да станат 900.  

През отчетения период инвестициите в дълготрайни активи достигат 22,8 млн. лв., като за деветте месеца в транспортни средства са инвестирани 6 млн. лв., а 4,5 млн. лв. са вложени в оборудване. Още 10,1 млн. лв. са инвестирани в разширението на логистичните площи.

За последната година акциите на „Спиди“ поскъпват с 69%, а пазарната капитализация е близо 1,2 млрд. лв.

Свързани компании:

Спиди АД(SPDY)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:41 | 01.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Пазари виж още

Коментари

Финанси виж още