Пазарите на Стария континент се радваха предимно на повишения в четвъртък, предава CNBC.
Паневропейският индекс Stoxx 600 приключи сесията с ръст от 1,25%, като повечето сектори и основни борси бяха на положителна територия.
Акциите на компаниите за стоките за бита поведоха ръстовете, като отбелязаха поскъпване с около 4,6%, докато акциите на миннодобивните и технологичните компании добавиха съответно 4,3% и 3%.
Акциите на петролните и газовите компании поевтиняха с 3%, тъй като цените на суровия петрол се понижиха заради доклад на Financial Times, според който Саудитска Арабия се готви да се откаже от неофициалната си целева цена на петрола от 100 долара за барел. Енергийни фирми, включително BP, Shell и TotalEnergies отбелязаха спадове с повече от 3 на сто.
Сравнително оптимистичната сесия за Европа идва, след като по-рано пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион регистрираха повишения. Хонконгският индекс Hang Seng скочи с 4,16%, достигайки най-високото си ниво от май насам, докато показателят CSI 300 в Континентален Китай удължи печелившата си серия до седми ден.
Междувременно японският индекс Nikkei 225 се повиши с 2,79%, а широкият показател Topix - с 2,66%, след като Японската централна банка публикува протокола от заседанието си през юли.
В четвъртък Швейцарската централна банка предприе още една стъпка за облекчаване на паричната си политика с намаление от 25 базисни пункта. Така основният лихвен процент на финансовата институция достигна 1%.
В Европа френските гиганти в областта на луксозните стоки LVMH и Kering придвижиха регионалния бенчмарк към върха. Акциите на LVMH отбелязаха ръст от 9,5%, докато тези на Kering добавиха 9,6 на сто.
Парижкият CAC 40 добави 176,47 пункта или 2,33% до 7442,09 пункта.
Лондонският FTSE 100 нарасна с 16,21 точки или 0,2% до 8284,91 пункта
Във Франкфурт DAX се покачи с 301,7 пункта или 1,59 на сто до 19 220,2 пункта.
На този фон акциите на H&M поевтиняха с 4,6%, след като търговецът на дрехи на дребно отмени целта за маржа си за 2024 г. По-високите намаления, разходи и ожесточената конкуренция са навредили на оперативната печалба през третото тримесечие, удряйки книжата на компанията, която е втората по големина листната верига магазини за дрехи.